نوشته شده توسط : نگین حبیب زاده

آفتاب سوخته شده‌اید؟ در این مقاله از مجله زیبایی قصد داریم بهترین درمان های طبیعی آفتاب سوختگی پوست را معرفی کنیم.

می‌دانید که قرار گرفتن در معرض اشعه‌ی ماوراء بنفش می‌تواند پوست را سریع پیر کند و موجب سرطان پوست گردد، اما علی‌رغم نهایت تلاش شما برای محافظت از پوست با کرم‌های ضد‌آفتاب دربرابر این اشع‌ها، دچار آفتاب‌ سوختگی متورم، دردناک و خارش‌دار شده‌اید. این راه‌حل‌های خانگی که توسط کارشناسان در The Big Doctors Book of Home Remedies پیشنهاد شده را برای تسکین مشکلات ناشی از اشعه‌های روزمره امتحان کنید.

کارشناسان:

دکتر مایکل اسکرایبر
دکتر توماس گوسل، RPh
دکتر فردریک هابرمن،
دکتر نورمن لوین
دکتر رودنی باسلر.
از کمپرس استفاده کنید.
پس از سوختگی، پوست ملتهب می‌شود. آن را با هر یک از کمپرس‌های موارد زیر خنک کنید.

آب سرد. مایکل اسکرایبر می‌گوید، به آب سرد یا آب شیر چند تکه‌ یخ اضافه کنید. پارچه ای را در مایع فرو ببرید و روی سوختگی بکشید. هر چند دقیقه یک بار با پارچه‌ای دیگر تکرار کنید. چندیدن بار در روز هر بار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تکرار کنید.
استات آلومینیوم. توماس گوسل، می‌گوید اگر خارش شدید است، مخلوطی از آب و پودر استات آلومینیوم را امتحان کنید. پودر استات آلومینیوم از پوست در برابر خشکی بیش از حد و یا خارش محافظت می‌کند.
نارون کوهی. فردریک هابرمن می‌گوید، پارچه‌ای را با عصاره‌ی نارون کوهی مرطوب کنید. این داروی گس باورنکردنی به عنوان مسکن و ضد التهاب شناخته شده است. اغلب برای تسکین موقت اعمال می‌شود. برای التهابات خفیف‌تر، تکه‌ایی پنبه‌ی کتان را در مایع فرو برید و به‌آرامی روی آنها بکشید.
نکته هوشمندانه: در حین کمپرس همچنین می‌توانید در مقابل پنکه نشسته و بیشتر خنک شوید.

لبنیات
تغذیه مخصوص درمان آفتاب سوختگی

پیشنهاد امروز
اگه لک پوستی دارید این روش گیاهی توصیه میشه !!

اگه لک پوستی دارید این روش گیاهی توصیه میشه !!
اگه لک پوستی دارید این روش گیاهی توصیه میشه !!

اگه لک پوستی دارید این روش گیاهی توصیه میشه !!

مواد غذایی مفید برای درمان آفتاب سوختگی
مواد معمولی موجود در آشپزخانه بهترین مسکن آفتاب سوختگی هستند.

بلغور. بلغور خشک را در پارچه‌ی توری ریخته و روی آن را بریزید. پس از آنکه آب سرد را روی آن ریختید اجازه دهید تا خیس بخورد. بلغور را دور بیاندازید و با این مایع نقاط ملتهب را کمپرس کنید. هر ۲ تا ۴ ساعت انجام دهید.
شیر بدون چربی. یک فنجان شیر کم چرب را با چهار فنجان آب مخلوط کنید، سپس چند تکه یخ به آن اضافه کنید. برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کمپرس کنید، هر ۲ تا ۴ ساعت تکرار کنید.
نشاسته ذرت. به نشاسته‌ی ذرت آب کافی اضافه کنید تا به شکل خمیر درآید. سپس مستقیما روی محل آفتاب سوختگی قرار دهید.
کاهو. برگ‌های کاهو را در آب بجوشانید. آبکش کنید، آب آن را نگه داشته و اجازه دهید مایع چند ساعت در یخچال سرد شود. پنبه‌های کتانی را در مایع غوطه‌ور کنید و به‌آرامی روی پوست تحریک شده فشار دهید و بمالید.
ماست. ماست را روی همه نقاطی که دچار سوختگی شده، استفاده کنید. سپس با آب سرد دوش بگیرید و به‌آرامی پوست را خشک کنید.
چای کیسه‌ای. اگر پلک شما سوخته است، چای کیسه‌ای که در آب سرد خیس خورده است برای کم کردن تورم و تسکین درد کمک شایانی می‌کند. چای اسید خاصی دارد که به‌نظر می‌رسد درد آفتاب سوختگی را کم می‌کند.
از صابون زدن اجتناب کنید.
آن را بدتر نکنید! صابون پوست سوخته شده را خشک و ملتهب می کند. به همین ترتیب، از وان کف دوری کنید. دکتر گوسل می‌گوید که اگر مجبورید از صابون استفاده کنید، از انواع ملایم آن استفاده کنید و سپس آن را به‌خوبی بشویید. دوش آب سرد را می‌توان جایگزین کمپرس‌ها نمود. سپس به‌آرامی بدنتان را با حوله‌ی تمیز خشک کنید. پوستتان را نسابید، زیرا بیشتر ملتهب می‌شود.

همچنین برای کم کردن درد، التهاب و خارش می‌توانید یکی از موارد زیر را اضافه کنید.

سرکه. کارل کورن، می‌گوید که یک فنجان سرکه سفید یا سرکه سیب را درون وان آب سرد حمام بریزید. دارویی فوق‌‌العاده برای سفت کننده‌گی پوست، که درد آفتاب سوختگی را تسکین می‌دهد.
کرم آوینو Aveeno. دکتر اسکرایبر می‌گوید، اگر در قسمت عمده‌ی از بدن دچار آفتاب سوختگی شده‌اید، از بسته‌های آماده استفاده کنید یا نصف فنجان Aveeno Soothing Bath Treatment که از بلغور بدست می‌آید را به وان آب سرد اضافه کنید. برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آن غوطه‌ور شوید. Aveeno روش شناخته شده برای درمان خارش است.
جوش شیرین. دکتر هابرمن پیشنهاد می‌کند که جوش شیرین را به طور سخاوتمندانه در آب ولرم بپاشید. به‌جای آنکه بدن را با حوله خشک کنید، اجازه دهید محلول روی پوستتان خشک شود. جوش‌شیرین کاملا غیر سمی است و درد را تسکین می دهد.
راههای درمان آفتاب سوختگی شدید
راههای درمان آفتاب سوختگی شدید

این قوانین را به خاطر بسپارید.
اگر خاطرات آفتاب سوختگی برایتان دردناک است، با نکات نورمن لوین، خاطراتتان را تجدید کنید.

کرم ضد آفتاب را حدود ۳۰ دقیقه پیش از آنکه خانه را ترک کنید روی پوستتان بزنید، حتی اگر هوا ابری باشد. ( اشعه‌های مضر می‌توند از پوشش ابری نفوذ کند.) فراموش نکنید که از لب‌، دستان و گوش‌هایتان و پشت گردنتان محافظت می‌کند. بعد از شنا کردن و یا تعریق شدید دوباره ضد آفتاب بزنید.
کرم ضد آفتاب با قدرت محافظتی بین ۱۵ تا ۳۰ را انتخاب کنید. کرم‌های ضد آفتاب با قدرت ۱۵ تا ۹۴٪ از اشعه‌های مضر خورشید و آن‌هایی که قدرت محافظتی ۳۰ دارند تا ۹۷٪ از پوست محافظت می‌کنند. همچنین به مواد تشکیل دهنده‌ی کرم ضد آفتاب مانند اکسید زینک، تیتانیوم دی‌اکسید و یا آووبنزن نیز دقت کنید. این مواد اشعه‌های فرابنفش A و B را مسدود می‌کنند.
بین ساعت ۱۰ صبح تا ۳ عصر ، هنگامی که نور خورشید بسیار قدرتمند است، از پوست مراقبت بیشتری نمائید.
هنگامی که شنا نمی‌کنید لباس‌های محافظتی به تن کنید. کلاه، پارچه‌ها با بافت درهم تنیده و آستین بلند کمک می‌کند تا اشعه‌های خورشید در پوست نفوذ نکنند.
مقاله مرتبط: مراقبت از پوست در فصل تابستان
پوست را مرطوب کنید.
واقعا به پوستتان آسیب رسانده‌اید. زمان آن رسیده که از لوسیونتان به مقدار زیاد استفاده کنید تا ترمیم شروع شود. رودنی باسلر، می‌گوید که خیس کردن و یا کمپرس کردن خوب هستند اما جزء درمان‌های موقتی محسوب می‌شوند. اما اگر پوستتان را بلافاصله مرطوب نکنید، پوست خشک‌تر می‌شود. پوستتان را به آهستگی خشک کنید و سپس مقداری روغن مخصوص حمام به بدنتان بمالید و اجازه دهید جذب بدن شود سپس کرم مرطوب کننده‌ یا لوسیون بزنید.

نکته هوشمندانه: برای خاصیت درمانی بیشتر مرطوب کننده را در فریزر سرد کنید.

انتخاب صحیح محصولات مراقبت از پوست
تمام داروخانه‌ها را برای یافتن این شفا دهنده‌های کلیدی زیر و رو کنید.

تسکین با هیدروکورتیزون: دکتر باسلر می‌گوید، سوزش و التهاب پوست با کرم موضعی، اسپری و یا پماد شامل ۱٪ هیدروکورتیزون مانند کورتید یا کورتیزون۱۰ تسکین می‌یابد.
تسکین با آلوئه‌ورا: دکتر باسلر می‌گوید: ما آماده‌ایم تا مدارک پزشکی بیشتری دال بر بهبود زخم با آلوئه ورا مشاهده نمائیم. برگ آن را قطع کنید و آب آن را بگیرید. اما او اخطار می‌دهد که ابتدا در قسمت کوچکی امتحان کنید تا مطمئن شوید به آلوئه‌ورا حساسیت ندارید.
محافظت دربرابر عفونت: به گفته‌ی دکتر اسکرایبر، اگر هرگونه عفونتی دارید یا نگرانید که عفونتی بوجود آید، از پماد ضد باکتریایی که بدون نسخه قابل دریافتند، مانند پلیسپورین یا نئوسپورین استفاده کنید.
بی‌حسی با داروی بیهوشی: به‌گفته‌ی دکتر گوسل، اگر سوختگی خفیفی دارید، یک داروی بی‌حسی بدون نسخه می‌تواند درد و خارش را تسکین دهد. آنهایی که حاوی بنزوکائین، بنزیل الکل، لیدوکائین یا دیفنهیدرامین هیدروکلورید هستند را بیابید. اسپری‌ها سریع‌تر از کرم‌ها و پمادها عمل می‌کند، اما هرگز آن‌ها را مستقیما روی صورت اسپری نکنید. به جای اسپری کردن، آن را روی یک تکه گاز پانسمان یا پد پنبه‌ای بپاشید و آن را روی صورتتان بمالید تا از تماس با چشمتان جلوگیری کنید.
به فریزر بروید.
از آفتاب سوختگی آسیب دیده‌اید! به دنبال میلتان برای یک چیز سرد بروید، فقط مطمئن شوید که آن را درست انجام می‌دهید. اگر سوختگی خفیف باشد یک بسته یخ می‌تواند درمانگر باشد. آن را درون پارچه‌ای نمناک بپیچید و روی سوختگی قرار دهید.

دکتر هابرمن می‌گوید، اگر لازم است، فی‌البداهه بسازید. بدین منظور می‌توانید بسته‌ای نخودفرنگی یخ زده را بردارید و از آن استفاده کنید. اما مطمئنا ابتدا آن را در پارچه بپیچید و بسته یخی را مستقیما روی پوستتان قرار ندهید.

بخورید و بیاشامید!
ماده مناسب را روی بدنتان قرار دهید تا به بدنتان در تلاش‌ برای التیام کمک کنید. به گفته‌ی دکتر گوسل، نوشیدن آب فرآوان برای خنثی کردن تاثیرات خشکی آفتاب سوختگی ایده خوبی است. آب میوه‌ها نیز در همین مقوله جای دارند.

یک تکه‌ی بزرگ از هندوانه ۲۷۰ گرمی، بیش‌تر از یک فنجان، آب دارد. (همچنین منبع فوق‌العاده‌ای از لیکوپن‌های برای مبارزه با سرطان است.) سایر میوه‌هایی که عالی هستند: ۱ تکه کوچک از شهد گیاهی یک تکه چغندر، ۱ تکه طالبی دکتر گوسل اضافه می‌کند که، سبک اما عاقلانه بخورید. رژیمی متعادل متشکل از مواد مغذی که پوست برای بازسازی نیاز دارد، بسیار کمک‌کننده است.

چگونه آفتاب سوختگی را درمان کنیم؟
چگونه آفتاب سوختگی را درمان کنیم؟

سخت نگیرید.
ماده مناسب را روی بدنتان قرار دهید تا به بدنتان در تلاش‌هایش کمک کنید. خوایبدن با آفتاب سوختگی می‌تواند چالش برانگیز باشد اما کل بدنتان برای بازسازی به استراحت نیاز دارد. به گفته‌ی دکتر هابرمن، برای کم کردن خارش و حساسیت کمی پودر تالک را امتحان کنید. یک تشک بادی نیز ممکن است به خواب آسانتر کمک کند.

نکته هوشمندانه: اگر پاهایتان سوخته و متورم شده، پاهیتان را تا سطح قلبتان بلند کنید تا به توقف تورم کمک کنید.

مراقب تاول باشید.
تاول نشانه‌ای از آسیب‌دیدگی شدید است، که باید به آن توجه شود. اگر تاول زدید، پس سوختگی نسبتا بدی دارید. دکتر باسلر می‌گوید، اگر شما را اذیت می‌کند و تنها ناحیه‌ی کوچکی را پوشانده، با دقت آن را تخلیه کنید. اما رویه‌ی پوست را بلند نکنید، چنانچه رشته‌های حساس عصب در تماس با هوا نباشد، احتمالا کم‌تر آزار می‌بینید و خطر عفونت نیز کم‌تر خواهد بود.

برای تخلیه‌ی مایع، ابتدا سوزن را با نگه‌داشتن روی شعله استریل کنید. سپس سر تاول را سوراخ کنید و اجازه دهید مایع بیرون بریزد. دکتر بالستر می‌گوید، در ۲۴ ساعت اول سه مرتبه این کار را انجام دهید. اما بعد به تاول کاری نداشته باشید.

آفتاب سوختگی پاها
آفتاب سوختگی پاها

در مورد داروهایتان بپرسید.
آیا به نور حساس هستید. درمورد اینکه می‌خواهید عکس بگیرید، نمی‌پرسیم. پرسش درمورد داروهای مشخصی است که حساسیت به خورشید را افزایش می‌دهد که منجر به سوختگی مانند دراماتیت می‌شود.

به‌گفته‌ی دکتر باستر، آنتی بیوتیک‌ها، آرام‌بخش‌ها و داروهای ضدقارچ می‌تواند، موجب واکنش شود. بنابراین می‌توانید از انواع خوراکی داروهای ضدبارداری، ادرارآور، دیابت و حتی ضدآفتاب‌های شامل PABA استفاده کنید.

همیشه درمورد عوارض جانبی و پنهانی هر دارویی که استفاده می‌کنید از پزشکتان بپرسید. حتی گاهی غذاهای معمولی نیز می‌تواند اثر بدی داشته باشد. او می‌گوید: دو زن جوان را می‌شناسم که تلاش می‌کردند موهایشان را با آب لیموترش براق کنند. آ

ن‌ها نمی‌دانستند که آب لیمو ترش چقدر می‌تواند به نور حساس باشد و تا هنگامی که آماس های پوستی وحشتناکی در هر جایی از روی صورت و دست‌هایشان که آبلیمو روی آن ریخت دیدند، متوجه این امر نشده بودند.

عاقل باشید.
اشتباه مشابه را دوبار تکرار نکنید. دکتر اسکرایبر می‌گوید که، بعد از اینکه سوخته‌اید، ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد تا پوستتان به حالت طبیعی باز گردد. وقتی آفتاب سوخته می‌شوید و لایه رویی پوستتان کنده می‌شود، پوست جدید بیشتر از همیشه حساس است. به این معنا که اگر مراقب نباشید خیلی سریع‌تر از گذشته می‌سوزید.

نسبت به قرار گرفتن در معرض نور خورشید حساس باشید و از خودتان با کرم ضد آفتاب، کلاه و لباس مراقبت کنید.

نکته هوشمندانه: باز هم می‌توانید اشعه‌ی ماوراء بنفش را از پنجره دریافت کنید، بنابراین حتی وقتی که برنامه‌ای برای فعالیت در بیرون ندارید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

چه وقت با پزشک تماس بگیرید
برخی از سوختگی‌ها شدیدتر از آن هستند که با محصولات معمولی داروخانه درمان شوند. دکتر باسلر می‌گوید، سوختگی شدید می‌تواند شما را خیلی اذیت کند. اگر از تهوع، لرز، تب، ضعف و سستی، تاول بزرگ، ضعف عمومی، رنگ پریدگی یا خارش شدید رنج می‌برید با پزشکتان مشورت کنید. آگاه باشید اگر به نظر می‌رسد که سوختگی‌اتان در حال گسترش است، شاید دچار عفونت شده باشید.

 

 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نگین حبیب زاده

تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که چگونه یک روغن می تواند سلامت و زیبایی شما را افزایش دهد؟ روغن گل مغربی، بسیاری از مسائل بهداشتی و زیبایی شما را حل می کند. این روغن بهترین روغن برای متعادل سازی سطح هورمون، درمان نشانه های یائسگی و تحریک زایمان می باشد.

اگر از این روغن به طور مرتب استفاده کنید، طیف وسیعی از مزایای بهداشتی، پوست و مو را برای شما فراهم خواهد آورد.

روغن گل مغربی چیست؟
گل مغربی یک گیاه کوچک است که در فصل بهار و تابستان، گل های زرد دلپذیر و جذابی را تولید می کند. روغن گل مغربی با فشردن دانه های این گیاه استخراج می شود. این روغن به خاطر اثر تحریک زایمان و نیز از بین بردن علائم PMS مانند درد سینه، سردرد، نفخ، آکنه و غیره شناخته شده است. علاوه بر این، این روغن به طور گسترده ای در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی به عنوان یکی از مواد اصلی صابون و شامپو مورد استفاده قرار می گیرد. در اینجا یک نگاه اجمالی به مشخصات روغن گل مغربی خواهیم داشت:

نام علمی: Oenothera biennis
این روغن به عنوان: EPO، گیاه بید شبانه، روغن بذر گل مغربی و Huile de Primrose نیز شناخته می شود. گیاه گل مغربی، گیاه بومی شمال امریکا و اروپا، بویژه انگلستان است.

رنگ، بو، و بافت
روغن گل مغربی یک روغن طلایی رنگ زیبا است و دارای عطری نا آشنا می باشد. این روغن قوام زیادی دارد و به آرامی بر روی پوست جذب می شود.

عمر مفید: عمر مفید این روغن ۶ ماه است، اما در صورت نگاه داشته شدن در جای خنک، طول عمر آن بیشتر نیز خواهد شد. روغن گل مغربی معمولا برای افرادی که از آن برای مدت کوتاهی و در دوز توصیه شده استفاده می کنند، بی ضرر است. پیامدهای کوتاه مدت عبارتند از حالت تهوع، سردرد و اسهال. اگر این علائم را تجربه کردید، به این معنی است که دوز مصرفی شما خیلی بالاست.

همیشه قبل از مصرف یک محصول جدید، یک آزمایش پچ روی بازوی خود انجام دهید تا ببینید آیا پوست شما نسبت به آن حساسیت دارد یا نه. اگر در عرض ۱-۲ ساعت احساس سوزش، قرمزی یا بثورات را تجربه نکنید، می توانید از آن بر روی صورت و بدن خود استفاده کنید. حالا بهتر است ببینیم که چرا این روغن برای چهره و بدن شما مناسب است.

 

خواص روغن گل مغربی
از تنظیم نوسانات خلق و خو تا کنترل سطح قند خون، روغن گل مغربی، مزایای زیادی برای شما خواهد داشت.(برخی از مزایای مطرح شده برای روغن گل مغربی هنوز به صورت علمی اثبات نشده اند که در متن به آنها اشاره میکنیم.)

به درمان علائم PMS یا یائسگی کمک می کند
زنان حتی در قرون پیش نیز برای درمان عدم توازن هورمونی خود از روغن گل مغربی استفاده می کردند. مطالعات نشان داده اند که اسید های چرب امگا ۶ این روغن باعث درمان علائم یائسگی و پیش قاعدگی می شوند. هنگامی که یک زن در معرض یائسگی یا PMS قرار می گیرد، علائمی مانند نفخ، حساسیت نوک سینه، آکنه یا تحریک پذیری را تجربه می کند.

 

اسیدهای چرب امگا ۶، مانند اسید لینولئیک (LA) و اسید گاما لینولنیک (GLA)، می توانند در کاهش سطح حساسیت هورمونی کلی بدن موثر باشند. یکی دیگر از نشانه های رایجی که اغلب زنان در هنگام یائسگی بدان دچار می شوند گر گرفتگی است. یک کارآزمایی بالینی شش هفته ای بر روی ۵۶ زن یائسه انجام شد تا اثربخشی روغن گل مغربی را بر روی درمان گرگرفتگی آزمایش کند. یافته ها نشان داد که روغن گل مغربی در درمان و کاهش فرکانس گرما بسیار موثر بوده است.

تحریک زایمان
اگر از تاریخ اعلام شده برای وضع حمل گذشته باشد، راه های مختلفی برای تحریک زایمان وجود دارد. یکی از بهترین روش ها این است که از روغن گل مغربی استفاده کنید. مکمل های آن می توانند به صورت خوراکی یا بعد از هفته‌ی ۳۷ بارداری به صورت واژینال استفاده شوند. مطالعات نشان می دهد که این روغن می تواند به کاهش مدت زمان وضع حمل کمک کند.

البته در نظر داشته باشید استفاده از روغن گل مغربی در دوران بارداری و حتی برای تحریک زایمان باید به تجویز و زیر نظر پزشک باشد.

باروری را بهبود می بخشد
روغن روغن گل مغربی می تواند برای افزایش باروری در زنان استفاده شود.

اما چطور؟
روغن گل مغربی باعث افزایش کیفیت مخاطی گردن رحم می شود که باعث می گردد بستر بسیار مناسبی برای اسپرم ایجاد شود. این امر حرکت آزاد اسپرم را از طریق دهانه رحم آسان می کند. هنگامی که یک زن به اندازه کافی مخاط گردنی تولید نمی کند، تحرک اسپرم محدود می شود، و این امر باعث می شود که شانس تخمک گذاری کاهش یابد.

کنترل دیابت
روغن گل مغربی از ایجاد علائم و عوارض مشترک افراد مبتلا به دیابت جلوگیری می کند. GLA موجود در روغن به واسطه کاهش بیخوابی و سوزن سوزن شدن بدن باعث کاهش دردهای عصبی و آسیب های عصبی ای می شود که توسط بیماران دیابتی تجربه می گردد.

اخیرا مطالعه ای بر روی موش های صحرایی دیابتی انجام شد تا اثرات روغن گل مغربی را بر روی هدایت عصبی آنها بررسی کند. این مطالعه نشان داد که روغن گل مغربی به سرعت نقص های انتقال عصبی را برطرف می کند. همچنین این روغن به عنوان یک رگ گشا عمل کرده و در نتیجه به کاهش فشار خون کمک می نماید.

 

کمک به مدیریت پوکی استخوان
استفاده از روغن گل مغربی به بیماران مبتلا به پوکی استخوان کمک می کند و سبب می شود در معرض خطر شکستگی استخوان کمتری قرار داشته باشند. این روغن باعث افزایش تراکم استخوان می شود و استخوان های شما را قوی تر و سالم تر می سازد.

چندین مطالعه ثابت کرده است که وجود GLA در روغن ، سبب می شود که برای پوکی استخوان بسیار موثر باشد.

احتمالاً برای لاغری مفید است
در حالی که برخی مطالعات نشان داده اند که روغن گل مغربی برای مدیریت چاقی بسیار مفید است، چند مطالعه دیگر نشان داده که این روغن هیچ مزیت قابل توجهی برای کاهش وزن ندارد. یک مطالعه دو سو کور به منظور تعیین مزایای روغن گل مغربی در مقایسه با یک دارونما بر روی ۱۰۰ نفر از زنان دارای اضافه وزن انجام شد.

این مطالعه هیچ اختلاف معنی داری را بین روغن و دارونما نشان نداد. یک آزمایش دو سو کور دیگر که بر روی ۴۷ نفر دارای اضافه وزن با سابقه خانوادگی چاقی انجام شد نشان داد که این روغن موجب کاهش قابل توجه وزن اینگونه افراد می شود. از آنجا که نتایج گیج کننده است، تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز می باشد.

درمان پینه پوست و پدیده رینود
اسکلرودرمی یک بیماری خود ایمنی است که پوست را سخت و ضخیم می کند. این بیماری معمولا زمانی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن ما به بهترین شکل عمل نکند. گاهی اوقات پینه پوستی باعث ضخیم شدن رگ های خونی می شود که باعث پدیده رینود می گردد. فردی که این پدیده را تجربه می کند، معمولا به دلیل کاهش دما و یا افزایش سطح استرس در انگشتان دست و پا، احساس بی حسی می کند.

یکی از بهترین داروهای طبیعی برای درمان پینه پوست و پدیده رینود، روغن گل مغربی است. وجود اسیدهای چرب امگا -۶ در روغن باعث محافظت از انگشتان دست و پا می شود.

به سلامت قلب کمک می کند
روغن گل مغربی از طریق کاهش کلسترول و فشار خون به حفظ سلامت قلب کمک می کند. همچنین میزان شیوع لخته های خون را کاهش می دهد، بنابراین از بدن در برابر بیماری های قلبی و سکته محافظت می نماید.استفاده از روغن گل مغربی به مدت شش هفته، چربی خون را کاهش داده و باعث بهبود قلب می شود.

 

علائم ترک اعتیاد به الکل را کاهش می دهد
مصرف شبانه روغن گل مغربی علائم ترک الکل را کاهش می دهد. اگر شما نوشیدن الکل را ترک کرده اید و در حال تجربه علائم این ترک هستید، هیچ چیزی بیشتر از روغن گل مغربی به شما کمک نخواه کرد. GLA موجود در این روغن به تولید پروستاگلاندین E کمک می کند. این ماده یک ماده شیمیایی موجود در مغز است که با علائم ترک اعتیاد الکل به مبارزه می نماید.

درمان آسم
این روغن دارای اثر ضد التهابی بر بدن است و لذا به درمان بیماران مبتلا به آسم کمک می کند. این روغن به عنوان یک طب سنتی در بسیاری از فرهنگ ها مورد استفاده قرار می گرفت، اما هیچ شواهد بالینی برای اثبات اثر روغن گل مغربی در این زمینه وجود ندارد.

درمان ADHD
اختلال کم توجهی- بیش فعالی (ADHD) یک بیماری عصبی است که در میان کودکان بسیار رایج است. گفته می شود که روغن گل مغربی برای درمان ADHD و بهبود رفتار کودکان موثر است. اما این ادعا توسط هیچ تحقیقی پشتیبانی نشده است.

یک مطالعه آزمایشی انجام شده بر روی روغن گل مغربی نشان داد که این روغن می تواند علائم ADHD را کاهش دهد.

درمان هپاتیت B
شواهد زیادی وجود ندارد که حاکی از آن باشد که روغن گل مغربی برای بیماران مبتلا به هپاتیت B موثر است. مطالعه انجام شده در سال ۱۹۹۶ بر روی ۱۰ بیمار مبتلا به هپاتیت B نشان داد که مصرف روزانه روغن گل مغربی برای ۱۲ ماه نمی تواند در درمان این اختلال موثر باشد. گروه دیگری متشکل از ۱۰ بیمار، دارونما دریافت کردند. در پایان دوره زمانی، این مطالعه نتوانست تفاوت عمده ای را بین این دو گروه نشان دهد. از این رو، تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

کمک به جلوگیری از سرطان سینه
مطالعات اولیه حاکی از آن است که روغن گل مغربی برای درمان سرطان سینه دارای مزایای بیشتری نسبت به روغن ذرت است. چنین به نظر می آید که درمان با این روغن سبب کاهش عود سرطان سینه می گردد. اما این مطالعات کافی نیستند. برای اثبات این ادعا، تحقیقات بیشتری لازم است.

درمان پسوریازیس
تحقیقات بسیار کمی به مطالعه اثربخشی این روغن در درمان پسوریازیس پرداخته اند. یک آزمایش کوچک دو سو کور، که بر روی ۳۷ بیمار انجام شد، به بررسی اثرات روغن گل مغربی بر درمان پسوریازیس پرداخت لکن این مطالعه نتوانست هیچ پیشرفت قابل توجهی را در شرایط بیماران مشاهده نماید.

درمان مولتیپل اسکلروزیس (MS)
مولتیپل اسکلروزیس یا ام اس یک بیماری عصبی مهلک است که درمان شناخته شده ای برای آن وجود ندارد. اما محققان در تلاشند تا این بیماری را با استفاده از اسیدهای چرب غیر اشباع و کولچی سین درمان کنند. نتایج اولیه نشان می دهد که ترکیبی از روغن گل مغربی و کولچی سین می تواند به درمان علائم ام اس کمک نماید.

هنگامی که این روغن به صورت موضعی استفاده شود، درخشندگی بی نظیری را به پوست و چهره می بخشد. علاوه بر این، این روغن بسیاری از مشکلات پوستی مانند آکنه، رنگدانه های تیره، بثورات، التهاب و خشکی پوست را نیز درمان می کند.

 

بهبود سلامت پوست
استفاده از روغن گل مغربی در شب باعث افزایش سلامت پوست می گردد. استفاده از روغن گل مغربی برای سلامتی کلی پوست بسیار عالی است. این روغن جادویی یکی از بهترین مرطوب کننده هاست چرا که نه تنها پوست را نرم می کند، بلکه مواد مغذی ضروری و چربی های سالم لازم برای پوست را نیز تامین می کند، و سبب می شود پوست شما جوان و بی عیب به نظر آید. خواص ضد التهابی این روغن نیز به کاهش تورم، قرمزی، خارش، و بثورات روی پوست کمک می کند.

درمان آکنه
روغن گل مغربی برای درمان اختلال هورمونی بدن نیز بسیار مفید است که به نوبه خود، به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند. فقط ۲ تا۳ قطره از این روغن را هر روز به صورت خود بمالید و خواهید دید که جوش های شما سریع تر از حد معمول، شروع به محو شدن می کنند. علاوه بر این برای درمان آکنه شما می توانید این روغن را دوبار در روز به صورت کپسول مصرف نمایید.

درمان اگزما
روغن گل مغربی برای درمان اگزما موثر است. اگزما یک بیماری پوستی است که با خشکی، خارش، تورم و پلاک های زبر پوستی شناخته می شود. استفاده از این روغن به صورت موضعی و یا به شکل کپسول در طی چند هفته باعث بهبود اگزما می شود. اما هیچگونه شواهد بالینی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد. تحقیقات نشان داده اند که در درمان اگزما، زمانی که این روغن با دارونما مقایسه شود، تفاوت زیادی بین آن ها وجود نخواهد داشت.

تغذیه ناخن ها
LA و GLA (اسیدهای چرب) موجود در این روغن باعث تقویت ناخن ها و جلوگیری از ترک خوردگی آن ها می شوند. فقط کافی است هر روز چند قطره از این روغن را بر روی ناخن هایتان بمالید.

بر طرف کردن لک های تیره
روغن گل مغربی پوست را روشن می کند و باعث کاهش یا بر طرف نمودن هر گونه لکه تیره ای می شود. شما می توانید این روغن را دو بار در روز به صورت کپسول مصرف کنید. روغن گل مغربی را با مقدار مساوی از روغن آرگان ترکیب کنید و چند قطره آب لیمو به مخلوط اضافه نمایید.

این مخلوط را هر شب بر روی قسمت های دارای لکه های تیره بمالید و ماساژ دهید.

ریزش مو را درمان می کند
روغن گل مغربی حاوی مواد تشکیل دهنده ای است که از ریزش مو جلوگیری می کند و باعث افزایش رشد مو و تغذیه پوست سر شما می شود.

استفاده منظم از روغن گل مغربی برای ریزش مو بسیار مفید است. این فواید به علت وجود LA و GLA در این روغن است که پوست سر را تغذیه می کند و مو را تقویت می نماید. این روغن را برای چند دقیقه بر روی پوست سر خود ماساژ دهید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بر روی موهایتان بماند و سپس آن را بشویید. این کار را یک یا دو بار در هفته انجام دهید و شاهد نتایج باورنکردنی اش باشید. علاوه بر این، شما می توانید این روغن را دو بار در روز به صورت کپسول مصرف کنید.

درمان مشکلات پوست و مو
این روغن جادویی نه تنها از ریزش مو جلوگیری می کند، بلکه دیگر مشکلات مربوط به پوست مانند شوره سر، خارش و قرمزی را بر طرف می نماید. استفاده منظم از روغن گل مغربی باعث بهبود کیفیت مو و پوست سر می شود زیرا مواد مغذی لازم را برای پوست فراهم می آورد.

دوز مجاز مصرف روغن گل مغربی:
دوز توصیه شده روزانه ۲ تا ۸ گرم روزانه است که در افراد مختلف میتواند متفاوت باشد.

به عنوان مثال برای شخصی که از دردسینه رنج میبرد ۳ گرم روزانه توصیه میشود اما برای درمان آفتاب سوختگی استفاده ۴ الی ۵ گرم از روغن گل مغربی به صورت روزانه تا زمانی که علائم مشکل تسکین یابد توصیه میشود.

لازم به ذکر است که روغن گل مغربی خوراکی نیست و برای استفاده از آن شما باید آن را برروی پوست خود ماساژ دهید.

عوارض روغن گل مغربی:
این روغن هنگامی که در دوز توصیه شده استفاده شود، معمولا ایمن است. در شرایط خاص اگر دوز مصرفی شما زیاد باشد ممکن است اثرات جانبی شدیدی داشته باشد. در ادامه برخی از این شرایط را بررسی میکنیم:

فشار خون پایین
همانطور که ذکر کردیم این روغن برای کاهش فشارخون مفید است و مصرف آن برای افرادی که دارای فشارخون پایین هستند و یا از داروهای کاهنده فشارخون استفاده میکنند توصیه نمیشود.

هیپوگلیسمی
استفاده از این روغن به طور مرتب باعث ایجاد هیپوگلیسمی در بیماران دیابتی می شود.

آلرژی
گزارش برخی از افراد مبتلا به واکنش های آلرژیک به روغن وجود دارد. علائم آلرژیک مشترک عبارتند از: سوزش پوست، بثورات، تهوع، استفراغ، درد شکمی و تحریک پذیری.

مشکلات عصبی
مصرف این روغن در افرادی که از مشکلات عصبی رنج میبرند توصیه نمیشود.

مسائل مربوط به خونریزی
در صورت نیاز به جراحی سعی کنید دوهفته قبل از آن، استفاده از روغن گل مغربی را قطع کنید چراکه ممکن است موجب اختلال در لختگی خون شود.

مسائل زنان باردار
زنان باردار باید قبل از مصرف این روغن با پزشک خود برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل احتمالی مشورت کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نگین حبیب زاده

قانون جذب چیست؟ این سوالی است که بسیاری از افراد علاقه مند در این حوزه می پرسند. قانون جذب به معنی استفاده از قدرت ذهنی در جذب چیزهای مثبت و منفی در زندگی است. نقش انرژی های درونی در این مبحث بسیار پررنگ است. در این مقاله به پاسخ این سوال مهم خواهیم پرداخت.

قانون جذب چگونه عمل می کند؟
حتما این جمله را در مورد قانون جذب زیاد شنیده اید که می گویند : " قانون جذب مانند گردش خون در بدن عمل می کند. شما چه به آن اعتقاد داشته باشید و چه نداشته باشید او کار خود را خواهد کرد."
این جمله بسیار درست است. افراد زیادی این سوال را می پرسند که ما اعتقادی به قانون جذب نداریم اما همیشه اتفاقات منفی برای ما می افتد. مناسب ترین پاسخ به آن ها این است که شما به این قانون اعتقادی ندارید اما او در حال انجام وظیفه است. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که همیشه با اتفاقات منفی یا مثبت روبرو می شوید به این دلیل است که دائما انرژی های منفی یا مثبت از خود ساطع می کنید و کائنات نیز به این انرژی پاسخ می دهد.

قانون جذب
قانون جذب را می توان یکی از با ثبات ترین قوانین در جهان نامید. زیرا جادوی باور را به شما ثابت می کند. شما به چه که فکر کنید مصداق بیرونی پیدا می کند و به واقعیت می انجامد. حتی زمانی که شما در خواب هستید نیز در حال ارتعاش مثبت و یا منفی هستید و این مساله موجب می شود که در طول روز با اتفاقات مختلفی بر مبنای تفکرات خود روبرو شوید. اگر فردی از این قانون به خوبی استفاده کند می تواند به خوبی مدیریت زندگی خود را در دست بگیرد. افرادی که به خوبی قانون جذب را می دانند هیچ گاه این سوال را از خود نمی پرسند که چرا فلان و بهمان اتفاق در زندگی ما رخ داد؟ زیرا دلیل آن را می دانند. و آن دلیل جادوی باور و قدرت جذب است.

قانون جذب چگونه کار می کند؟
شما چه بخواهید و چه نخواهید در حال فرستادن انرژی و ارتعاش هستید و این مهم ترین اصل در به کار گیری قانون جذب مطرح است. شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که ذهن به طور خودکار در حال ایجاد تفکرات منفی است زیرا برای بقا تلاش می کند. نکته مهم این است که اگر شما مدیریت ذهن نداشته باشید و نتوانید که این افکار را به افکار مثبت تبدیل کنید به زودی شاهد اتفاقات بد خواهید بود. از قدیم الایام گفته اند : " از هر چه بترسید سرتان می آید. " قدیمی ها قانون جذب را به طور واضح و دقیق نمی دانسته اند اما همیشه به وجود این نیرو در زندگی واقف بوده اند که به هر چه فکر کنید همان را تجربه خواهید کرد.

قانون ارتعاش
در کتابی تحت عنوان " قانون جذب " که بعد از انتشار فیلم غوغایی به پا کرد در خصوص قانون جذب زیاد سخت گفت اما هیچ گاه به یک نکته اصلی اشاره نکرد و آن هم این بود که قانون جذب قانون دوم است و برای رسیدن به آن باید قانون اول را انجام دهید و آن هم ارتعاش است. همان طور که گفتیم قانون ارتعاش است که می تواند مسیری درست را در رسیدن شما به هدف بسازد.

اصل مهم در بهبود ارتعاش
یکی از مهم ترین اصول در بهبود ارتعاش و جذب اتفاقات خوب در زندگی این است که ارتعاش خود را بالا ببرید و آن را بهبود ببخشید. مهم ترین کاری که می توانید در این خصوص انجام دهید شکرگزاری است. شکرگزاری برای داشتن تمام چیزهایی که در زندگی دارید می تواند حال شما و افکار شما را دگرگون کند و این دگرگونی سرآغاز جذب اتفاقات مثبت در زندگی تان خواهد شد.

نکات مهم در خصوص قانون جذب
به جادوی باور ایمان بیاورید. به چه که فکر کنید آن را به سمت خود می کشید حتی اگر آن را نخواهید. پس مراقب افکار خود باشید.
افکار منفی ذهن خود را مدیریت کنید و تلاش کنید تا آن ها را به افکار مثبت تبدیل کنید.
تمرکز خود را بر روی هر مساله ای که بگذارید او قوی تر می شود. پس بر روی چیزهای مثبت تمرکز کنید.
به ندای قلب خود گوش فرا دهید. ندای درونی هیچ گاه اشتباه نمی کند و می تواند مانند یک تابلوی راهنما عمل کند و بهترین سیر را به شما نشان دهد.

 



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نگین حبیب زاده

چقدر به قدرت درون ایمان دارید؟ آیا تا به حال برای شما پیش آمده که به ندای درون خود توجه کنید و از نتیجه آن شگفت زده شوید؟ قدرت درون بسیار نیرومند است و اگر به خوبی آن را بشناسید و به آن اعتماد کنید می توانید راه روشن زندگی خود را بیابید. در این مبحث قصد داریم شما را ندای درون و همچنین کتاب صوتی موفقیت در این حوزه آشنا کنیم.

 

قدرت درون

در این مقاله قصد داریم شما را با قدرت درون آشنا کنیم. قدرت و ندای درون اگر به درستی کنترل و مدیریت شوند می توانند به شما در رسیدن به موفقیت های بزرگ کمک کند. حتما تا به برای شما پیش آمده به درباره این موضوع کنجکاو شده باشید و شروع به جستجو در اینترنت کنید. اگر در گوگل عبارت قدرت درون را سرچ کنید با تعداد بی شماری از مقالات مرتبط روبرو می شوید که گاهی برخی از آن ها کاملا غیر علمی نوشته شده اند و نمی توانند منبع مناسبی برای آگاهی بخشی باشند. مشاهده شده که برخی از این مقالات از قدرت درون به عنوان قدرتی ماورایی نام برده شده که مخاطب را به گمراهی می کشاند و نمی تواند به وسالات او در این حوزه پاسخ دهد. اما قدرت درون به معنای واقعی چیست و چگونه می توانیم از آن در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده کنیم؟

 

قدرت درون چیست؟

به زبان ساده می توان گفت که قدرت و ندای درون به نیروهای درونی انسان اطلاق می شود که از مادی قابل تشخیص نیستند بلکه امری معنوی و احساسی به شمار می روند. به این معنی که نمی توان آن ها را از نظر کمی اندازه گیری کرد. شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که اگر این نیرو قابل اندازه گیری کمی نیست پس چگونه به وجود آن ایمان داشته باشیم؟
قدرت درونی برای اثبات حضور خود نیازی به تاییدات و اندازه گیری های مادی ندارد. بلکه کافی است که شما به درون خود مراجعه کنید و عملکرد خود را بسنجید. مطمئن باشید به سرعت متوجه حضور آن و نقش تاثیر گذارش در زندگی تان خواهید شد. اگر می خواهید این قدرت را تقویت کنید و بیشتر از قبل از آن در زندگی و موفقیت خود بهره ببرید به شما پیشنهاد می کنیم ادامه مقاله را بخوانید تا شما را با راهکارهای عالی در این خصوص آشنا کنیم.

 

تصویر سازی کنید

هر انسانی هدفی مشخص برای خود دارد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که تا کنون نتوانسته اید هدف زندگی را مشخص کنید به شما پیشنهاد می کنیم برای اینکه بتوانید به بهترین شکل از قدرت درون خود بهره ببرید بعد از تعیین هدف , آن را یادداشت کنید. اهداف خود را تصویر سازی کنید . ذهن شما بسیار نیرومند است و پاسخ خوبی به تصویر سازی ذهنی شما می دهد. تصویر سازی اولین قدم در به کار گیری نیروی درونی است. نکته مهمی که باید در تصویر سازی ذهنی در نظر بگیرید این است که باید به صورت واضح و شفاف باشد. به طور مثال هدف شما این است که تا 1 سال آینده ماشین خریداری کنید. شما باید به نحوی تصویر سازی را انجام دهید که رنگ ماشین , مدل آن و سایر مشخصاتش را در ذهن خود ببینید. در غیر این صورت تصویر سازی شما هیچ تاثیری ندارد. شما می توانید برای تقویت ذهن خود اقدام به گوش دادن کتاب صوتی در این زمینه کنید. کتاب های صوتی که در زمینه موفقیت و قدرت درون وجود دارند به شما انگیزه زیادی در پیشرفت خواهند داد.

 

مثال عینی بسازید

شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که کتاب صوتی موفقیت می تواند نگرش شما را به بسیاری از مسائل دگرگون کند . زمانی که مرحله قبل را انجام دادید و به متوجه شدید که هدفتان چیست باید شروع کنید به پیدا کدن و ساختن مثال های عینی. به طور مثال شما یک دستگاه خانه دوبلکس در بهترین منطقه شهر را می خواهید. برای ساختن مثال عینی باید یک عکس از آن خانه و کوچه تهیه کنید و آن در مکانی مناسب از اتاق خود قرار دهید تا ساعات زیادی در شبانه روز روبروی چشمان شما باشد. این کار می تواند به طرز شگفت آوری بر روی ضمیر ناخودآگاه شما تاثیر بگذارد و این یعنی قدرت درون. بسیاری از افراد مشهور و موفق در جهان تصویری از موفقیت خود در آینده را در سقف می چسبانند تا شب ها در هنگام خواب آن را ببیند. زیرا قدرت درون به حدی زیاد است که می تواند عوامل تاثیر گذار بر روی ضمیر ناخودآگاه را شناسایی کند.

 

تمرکز خود را چند برابر کنید

حتما از نیروی تمرکز با خبر هستید. اگر بگوییم که تمرکز حتی می تواند سنگ را نیز آب کند اغراق نکرده ایم. در بهره گیری از قدرت درون تمرکز فاکتور بسیار مهمی محسوب می شود. برای افزایش تمرکز کافی است تا در مکانی آرام و بدون هیچ سر و صدایی بنشینید و هدف خود را مجسم کنید. آن را به نحوی لمس کنید که گویی اکنون اتفاق افتاده و همان احساس را داشته باشید. قدرت درون شما می تواند به محقق کردن هدف تان کمک کند. هدف خود را امری نزدیک و به وقع پیوسته ببینید نه امری محال و دست نیافتنی. برخی از افراد برای افزایش تمرکز خود از مدیتیشن استفاده می کنند. این ورزش می تواند به نحو عجیبی در آرام سازی و افزایش تمرکز شما نقش داشته باشد.

 

از انرژی های منفی فاصله بگیرید

شما برای اینکه قدرت درون خود را تقویت کنید باید سراسر وجود خود را از انرژی مثبت آکنده سازید. از هر فرد یا شرایطی که انرژی منفی را به شما منتقل می کند دوری کنید. با انجام کارهای که به شما انرژی مثبت می دهند روز خود را شروع کنید. از مهم ترین روش ها برای افزایش انرژی مثبت شروع روز با سپاسگزاری است. به دلیل داشتن تمام نعمت های زندگی خدای خود را شاکر باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نگین حبیب زاده

هیپنوتیزم یکی از موضوعات پر بحث در حوزه روانشناسی است. این علم در درمان برخی از اختلالات و مشکلات روحی موثر است. هیچ گاه تعریف واضحی از این واژه شنیده نشده است زیرا با حوزه ذهن سروکار دارد و همین دلیل محکمی می شود که نتوان آن را به خوبی شناخت. زیرا ذهن خیلی پیچیده است. اما هیپنوتیزم دقیقا چیست و چگونه می توان خود هیپنوتیزم انجام داد؟

هیپنوتیزم چیست؟
یکی از سوالات مهم در حوزه روانشناسی این است که واقعا هیپنوتیزم چیست و چه تعریفی شامل آن می شود؟ بسیاری از افراد با شنیدن واژه هیپنوتیزم به یاد مسخ شدن می افتند و تصور می کنند که اگر هیپنوتیزم بر روی شخصی انجام شد او کاملا در برابر فرد هیپنوتیزم کننده بی اختیار می شو. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است. بلکه این رشته یک رشته تخصصی است که افراد کمی می توانند ادعا کنند آن را به طور کامل بلد هستند. زیرا کارکرد ذهن بسیار پیچیده تر از آن است که بتوان به خوبی آن را شناخت. تصور دیگری که در این حوزه وجود دارد این است که فرد هیپنوتیزم شونده در خوابی عمیق فرو می رود و هوشیار نیست! در صورتی که فردی که هیپنوتیزم می شود کاملا بیدار و هوشیار است. چرا که ذهن در خواب و بیداری عملکردی کاملا متفاوت دارد.

تاریخچه هیپنوتیزم
در برخی از منابع آمده که این رشته قدمتی 200 ساله دارد اما واقعیت این است که نمی توان قدمت خاصی را برای آن در نظر گرفت. همچنین ابداع کننده آن نیز تا کنون ناشناس باقی مانده است. برخی از افراد ریشه هیپنوتیزم را مربوط به کشور هند و مردم هندو می دانند. جیمز برید و فرانتس آنتوان مسمر نیز از جمله افرادی هستند که به عنوان ابداع کنندگان احتمالی این علم معرفی شده اند. هیپنوتیزم در طول تاریخ همیشه رشته ای جذاب و پر از بحث بوده است. همان طور که می دانید علومی که تعریف مشخصی ندارند دست مایه افراد خرافه پرست می شوند حتی افرادی نیز شروع به سوء استفاده از آن علم می کنند و خود را متخصص نشان می دهند. در این حوزه نیز افراد زیادی هستند که ادعا می کنند توانایی شفای بیماری های روحی و جسمی را به وسیله هیپنوتیزم دارند.
شاید برای شما جالب باشد که بدانید در برهه ای از تاریخ استفاده از این روش برای درمان بیماری ها جرم محسوب می شده و اگر شخصی را می یافتند که مشغول به انجام این کار بود برای او حبس در نظر می گرفتند و او را به زندان می انداختند.

آیا هیپنوتیزم خواب مصنوعی است؟
واژه هیپنوتیزم ریشه یونانی دارد و به " خواب مصنوعی " معنی شده است. به همین دلیل بسیاری از افراد که شناخت دقیقی از این علم ندارند آن را به عنوان خواب مصنوعی می شناسند. اما بهتر است به جای بکار بردن این واژه آن را علمی مرتبط با ضمیر ناخودآگاه انسان دانست . وب سایت متاراز مرجع خوبی برای افرادی است که به این حوزه علاقه مند هستند.

تلقین پذیری در هیپنوتیزم
موردی در هیپنوتیزم جای بحث دارد شدت تلقین پذیری فرد در هنگام انجام آن است. به طور مثال اگر فردی در حالت هیپنوتیزم قرار گرفته و فرد هیپنوتیزم کننده به او بگوید که تو به شدت گرسنه یا تشنه هستی فرد به شدت احساس تشنگی و گرسنگی می کند و این علائم را با خشکی دهان و گلو نشان می دهد. ذهن در این حالت بسیار تلقین پذیر است. اگر فرد هیپنوتیزم کننده دستوری را به هیپنوتیزم شونده بدهد او به سرعت قبول می کند و آن کار را انجامی می دهد. به همین دلیل این مورد بسیار جای بحث دارد.

خود هیپنوتیزم
آیا می توان خود هیپنوتیزم انجام داد؟ پاسخ مثبت است و شما می توانید با روش هایی که در ادامه مقاله به آن اشاره شده عمل خود هیپنوتیزمی را انجام دهید. اما سوال مهمی که وجود دارد این است که افراد چگونه بدون آنکه خود خبر داشته باشند هیپنوتیزم می شوند؟
شاید سوال عجیبی به نظر بیاید اما تحقیقات نشان داده زمانی که شما به شدت درگیر یک اتفاق می شوید به صورت ناخودآگاه خود هیپنوتیزمی را انجام داده اید. تصور کنید در حال دیدن یک فیلم ترسناک هستید و موجودات خیالی در فیلم را واقعی می پندارید. به حدی که ترس سراپای وجود شما را در بر می گیرد و تقریبا تمام حواس 5 گانه شما دچار اختلال می شود. این نوع از خود هینوتیزم به صورت غیر ارادی اتفاق می افتد.

انواع هیپنوتیزم
بسیاری از بیماری ها مشکلات جسمی و روحی با ضمیر ناخودآگاه افراد در ارتباط است. به همین دلیل این شاخه را به دو دسته تقسیم بندی کرده اند.


ارتباط مستقیم با ضمیر ناخودآگاه
بسیاری از مشکلات انسان مانند وسواس و استرس ارتباط مستقیمی با ضمیر ناخودآگاه دارند. به همین دلیل برای درمان آن ها باید به ضمیر ناخودآگاه دسترسی پیدا کرد. در این روش با دست پیدا کردن به این ضمیر می توان ریشه بیماری را یافت و آن را درمان کرد.

ارتباط غیر مستقیم با ضمیرناخودآگاه
در این تقسیم بندی می توان با دسترسی غیر مستقیم به ضمیر ناخودآگاه اقدام به درمان انواع بیماری ها کرد. همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم قدرت تلقین پذیری فرد در این شرایط بسیار زیاد است و اگر تلقین به درستی انجام شود موجب برطرف شده بیماری و مشکلات او خواهد شد.

چگونه خود هیپنوتیزم کنیم؟
حتما بعد از خواندن این مقاله علاقه مند شده اید که هیپنوتیزم را بر روی خود انجام دهید. تحقیقات ثابت کرده که این امر امکان پذیر است و شما با انجام مراحل زیر می توانید خود هیپنوتیزمی را به بهترین شکل تحقق بخشید.


مرحله اول
اولین اصل در انجام خود هیپنوتیزم این است که شما باید ابتدا بدن خود را به حالت آرامیدگی دربیاورید. برای انجام ریلکسیشن روش های مختلفی وجود دارد که بهترین آن ها مدیتیشن است. مدیتیشن نه تنها در خود هیپنوتیزمی می تواند به شما کمک کند بلکه در بسیاری از مواقع و موقعیت های روزمره برای آرام سازی مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که احساس کردید کاملا آرام شده اید به سراغ مرحله دوم بروید.

مرحله دوم
در این مرحله بعد از آرام سازی اعضای بدن باید آن ها را شل کنید. برای این کار بر روی تک تک عضلات تمرکز کنید. بهتر است این کار را از سر شروع کنید و به نوک پا برسانید. انجام این روش نه تنها برای خود هیپنوتیزم بلکه برای رهای از هر گونه تنش و استرس های روزمره نیز توصیه می شود.

مرحله سوم
در این مرحله بعد از شل شدن عضلات به آرامس وارد حالتی به نام خلسه می شوید. در این حالت حواس 5 گانه شما به شدت تضعیف می شود و می توانید تمام انرژی های منفی را از بدن خود خارج کنید و انرژی های مثبت را جایگزین آن ها کنید. بعد از انجام این کار به تدریخ خود را از حالت خلسه خارج کنید و سطح هوشیاری خود را افزایش دهید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 | نظرات ()