نوشته شده توسط : نگین حبیب زاده

به احتمال زیاد اگر علاقه مند به حوزه راه اندازی کسب وکار اینترنتی هستید واژه وردپرس به گوش شما آشناست ، اما وردپرس چیست؟ و چرا ما باید برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی از آن استفاده کنیم
وردپرس چیست؟
وردپرس یک نرم افزار متن باز با قابلیت توسعه میباشد که امکان راه اندازی یک وب سایت کامل و جامع را در کمتر از 5 دقیقه برای ما فراهم میکند.و شما در کوتاه ترین زمان ممکن بدون هیچ هزینه طراحی سایت و برنامه نویسی میتوانید از وردپرس برای راه اندازی وب سایت خود استفاده کنید.
کاربرد وردپرس چیست؟
به طور کلی میتوان گفت از وردپرس برای کارهای متفاوتی در حوزه وب میتوان استفاده کرد ، دلیل آن هم این است که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا میباشد ، و هر سیستمی که نیاز به ابزار مدیریت دارد میتواند از وردپرس استفاده کند ،
استفاده از وردپرس برای مدیریت سایت
یکی از کاربرد های اصلی وردپرس ، استفاده کردن از آن در جهت مدیریت و داینامیک کردن یک وب سایت میباشد ، یعنی ما کلیه امکانات مورد نظر را در وردپرس تعریف کنیم و در صورتی که قصد داشتیم تغییری در قسمتی از سایت ایجاد کنیم به راحتی میتوانیم از وردپرس و بدون دانش برنامه نویسی در جهت تغییر مورد نظر اقدام کنیم
استفاده از وردپرس برای مدیریت اپلیکیشن
اگر بخواهیم یکی دیگر از کارهایی که میتوان از طریق استفاده از وردپرس انجام داد را شرح دهیم ، استفاده از وردپرس برای مدیریت کردن اپلیکیشن های موبایل میباشد، بالاخره هر اپ یک سری تغییرات در قسمت های مختلف نیاز دارد و به عنوان یک برنامه داینامیک میبایست این تغییرات از طریق یک سیستم مدیریتی ایجاد و تغییر داده شود ، وردپرس اینجا میتوانید نقش یک سیستم مدیریتی را برای مدیریت کردن اپ موبایل ما ایفا کند
آخرین نکات
اینکه وردپرس چیست؟ و دقیقا چه امکاناتی دارد را شما میتوانید در مقاله جامع سایت کارسازشو مطالعه کنید ، و برای شروع و راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود از این سیستم قدرتمند و محبوب استفاده کنید.



:: برچسب‌ها: what-is-wordpress ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نگین حبیب زاده

از آنجائیکه در دنیایی زندگی می‌کنیم که پر از فاکتورها و ابزارهای استرس‌زا است، امروزه استرس بخشی از زندگی روزمره ما شده است. استرس کشنده می‌توان باعث بروز مشکلات روحی و جسمی بسیار شدید و یا حتی در پاره‌ای از موارد می‌تواند باعث بروز اختلالات و بیماریهایی شود. پیدا کردن راهکاری مناسب برای غلبه بر این مشکلات بسیار حیاتی است.

استرس یکی از واکنشهای طبیعی بدن در موقع خطر است که باعث می‌شود بدن آماده فرار و یا جنگ شود. استرس همچنین فعالیت سیستم‌های مختلف بدن را برای آماده سازی در مواجهه با تهدیدات احتمالی کاهش و یا افزایش می‌دهد. اگر دچار استرس حاد هستید نیاز است که با استفاده از تمام راهکارهای ممکن این مشکل را حل کنید. می‌توانید حل این مشکل را با تغییر در نوع نگرشتان شروع کنید.

تغییر در نگرش باعث تازه شدن نوع نگاهتان به مسائل شده و مهارتتان در اداره زندگی بالا می‌برد. به نظر من این راهکار شالوده و اساس کنترل و مدیریت استرس در زندگی می باشد. این روشهایی را که در ادامه به شما خواهیم گفت دنبال کنید تا از استرس فاصله بکیرید. این راهکارها به شما کمک خواهند کرد که از شر استرس حاد خلاص شوید، توانایی سیستم دفاعی بدنتان بالا رود و در نتیجه بدنتان بهتر کار کند.

در هنگام عصبانیت تصمیم نگیرید
بر کسی پوشیده نیست که افراد در هنگام عصبانیت تصمیمات غیر معقول و نسنجیده می‌گیرند. وقتی که در حال جر و بحث با کسی هستید به طور خود به خود عصبانی خواهید شد. این عصبانیت باعث بروز استرس بیشتر و پیامدهای ناخوشایند بعد از آن خواهد شد.

به عقیده من بهتر است بعد از آرام شدن و از بین رفتن عصبانیت، طرفین به بحث خود ادامه دهند و به نتیجه برسند. وقفه‌ای که در میانه جر و بحث به وجود می‌آید فرصتی را به شما می‌دهد که ذهن خود را از افکار و احساسات مخرب خالی کنید.

دست از نگرانی بردارید
بسیاری از مردم معتقدند که نگرانی در انجام کارها به آنها کمک می‌کند که در موقعیتهای دشوار بهتر عمل کرده و همه چیز زندگیشان را تحت کنترل بگیرند. متاسفانه این باور غلط باعث افزایش استرس در زندگی می‌شود.

 

وقتی در مورد مساله‌ای نگران هستید این تصویر در ذهن شما شکل می‌گیرد که اتفاق بدی خواهد افتاد و به تدریج افکار منفی به ذهنتان خطور خواهند کرد. این نگرانیها به تدریج تبدیل به عادت می‌شوند و شما مجبور خواهید شد با استرس مزمن در زندگی کنار بیایید. به علاوه نگرانی ممکن است ذهن شما را پر از حس ترس و وحشت کند.

گاهی اوقات مردم سعی می‌کنند که در شرایط سخت به آرامش برسند. ذهن شما کلید حل این مشکل است. افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کنید و بدانید که نگرانی، بسیار برای سلامت جسم و روان شما خطرناک است.

راههای درمان استرس
چگونه استرس شدید را درمان کنیم؟

به خود سخت نگیرید
اغلب اوقات شما خودتان را به خاطر کارهایی که انجام داده‌اید نمی‌بخشید. انسانهای پر تلاش همواره سعی‌شان بر این است که خود را به استاندارد‌های بالای زندگی نزدیک کنند و خود را در همان حد نگه دارند. این خصوصیت اخلاقی باعث بروز استرس زیادی می‌شود.

احساس گناه در افراد باعث بوجود آمدن اضطراب و افسردگی می‌شود. خودتان را به خاطر کارهایی که از کنترل شما خارج هستند سرزنش نکنید. بهتر است که نگاهی به افکار و احساساتتان بیندازید تا بدین وسیله قادر باشید افکار منفی درونی خود را تحت کنترل بگیرید.

اگر احساس می‌کنید جایی از کار می‌لنگد به عقب بر گردید و از خودتان بپرسید چه نکات مثبتی را از آن اتفاق بد و ناخوشایند می‌توانید یاد بگیرید. به علاوه اگر احساس رضایتمندی درونی از خودتان را افزایش دهید تبدیل به فردی موفق و با اعتماد به نفس خواهید شد.

نفس عمیق کشیدن را تمرین کنید
نفس عمیق یکی از بهترین روشهای کاهش استرس و دور نگه داشتن بدن از اسپاسمهای عصبی و تنش است. ورزشهای هوازی فعالیت سیستم عصبی و تولید گلبولهای سفید خون را افزایش می‌دهند. مکان مناسبی را پیدا کنید و دستانتان را بر روی قفسه سینه و شکمتان قرار دهید. بر روی نفس کشیدنتان تمرکز کنید و بالا و پایین رفتن شکمتان را احساس کنید.

پیشنهاد من این است که این تکنیک را به منظور رضایتمندی در هنگام انجام آن یاد بگیرید. این روش آرام بخش، بسیار موثر و مفید است و باعث می‌شود در هنگام انجام آن استرس و عصبانیت را فراموش کنید.

احساساتتان را بشناسید
اگر قادر به درک و شناخت احساساتتان شوید کیفیت زندگیتان نیز بالا خواهد رفت. این روش به آسانی میزان استرس و اضطراب را در شما کاهش می‌دهد. اگر با احساساتتان ارتباط برقرار کنید شانس این را خواهید داشت که از لحاظ احساسی و جسمی تندرست بمانید.

احساساتتان را سرکوب نکنید زیرا این کار تاثیرات مخربی را بر روی جسم و روانتان بر جای خواهد گذاشت؛ به علاوه سرکوب کردن احساسات باعث از بین بردن رابطه‌تان با کسانی می‌شود که دوستشان دارید. این کار همچنین باعث افزایش استرس و تنش در زندگی می‌شود.

احساساتتان را پرورش دهید
احساساتتان را در درون ذهنتان حبس نکنید. با احساسات خود ارتباط برقرار کنید. اگر نمی‌دانید چگونه این کار را انجام دهید کافیست که همه احساسات خوب و بد خود را بر روی کاغذ بنویسید. در این صورت شانس این را دارید که روشهای جدیدی را برای پرورش آنها پیدا کنید. با این روش شما یاد خواهید گرفت که چگونه با استرس به طور موثرتری مقابله کنید. یادگیری پرورش احساسات شالوده و پایه پیشرفت ذهن است.

راه کاهش استرس حاد
کاهش استرس با خندیدن

خنده استرس را کاهش می‌دهد
خنده بهترین، ارزانترین و آسانترین راهکار مثبت بودن است. نگرش مثبت و شوخ طبع بودن هر دردی را درمان می‌کند. حتی خنده‌های کوتاه و گذرا باعث ایجاد تغییرات مثبتی در بدن شما می‌شوند. خنده با شل کردن ماهیچه‌ها استرس را در بدن کاهش می‌دهد.

بسیاری از مردم با شوخ طبعی هم روحیه خود را عوض می‌کنند و هم روحیه مردم را تازه می‌کنند. این افراد نسبت به بقیه کمتر در معرض افسردگی و اضطراب قرار می گیرند.

واقعیت هایی را که قادر به تغییر آنها نیستید بپذیرید
شما بدون شک هنگامی که یاد می‌گیرید چیزهایی در زندگی وجود دارند که قادر به تغییر و یا کنترل آنها نیستید راحتر می‌توانید استرس و اضطرابتان را فراموش کنید. من خوب می‌دانم که احساس بیچاره‌گی احساس بسیار بدی است اما شما باید با این واقعیت کنار بیایید که یک سری چیزها را نمی‌توانید در زندگی کنترل کنید.

شما باید چیزهایی را که قادر به تغییر آنها هستید با شجاعت تغییر بدهید. این روش به شما کمک می‌کند که نگرش مثبتتان را بهبود ببخشید.

قدر دان باشید
یکی از روشهای موثر مقابله با استرس این است که قدر دان سلامتی خود باشیم. من افراد زیادی را می‌شناسم که با وجود مشکلات زیادی که در زندگیشان دارند نگرش مثبت خود به زندگی را تغییر نداده‌اند.

من مطمئنم هر انسانی در زندگی چیزهایی بسیاری دارد که باید به خاطر آنها سپاسگذار خداوند باشد. کسانی که قدر دان زندگی هستند نسبت به استرس مقاوم‌تر می‌باشند و میزان رضایتشان از زندگی بیشتر است.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نگین حبیب زاده

انجام یک بازبینی اساسی در زندگی، ساده‌ترین راه برای تندرستی نیست. درست مثل باشگاه رفتن با تمام قوا بعد از یک وقفه طولانی؛ داشتن اهداف بسیار بزرگ، شما را از توان خواهد انداخت. با این‌حال اگر می‌توانید با چند عادت ساده و سالم زندگی کنید، می‌توانید ایجاد یک عادت برای زندگی بهتر را شروع کنید.

در این مطلب چند عادت مورد علاقه‌ام را می‌آورم، آنهایی را که به‌دردتان می‌خورد بکار ببرید و قهرمان زندگی سالم و ساده شوید.

تحرک‌های روزانه‌تان را بیشتر کنید.
فعال ماندن همیشه برای من در ابتدای لیست بوده است، معنیش این نیست که مجبورید هرروز دو ساعت در باشگاه بمانید. درعوض، یک گام‌شمار تهیه کنید و روزانه ۱۰۰۰۰ قدم پیاده‌روی کنید. تحقیق نشان می‌دهد، این اندازه پیاده‌روی به کاهش فشارخون کمک می‌کند.

تحقیقی دیگر هم نشان داده اشخاصی که بین ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ قدم در روز پیاده‌روی می‌کنند، بهره بالایی از سلامتی می‌برند. یک گام‌شمار به شما انگیزه داده و می‌توانید به روشنی بفهمید که واقعا چه اندازه تحرک دارید.

آب بنوشید.
با نوشیدن آب فراوان، احساس بهتر، ظاهر ب هتر و عملکرد جسمی بهتری خواهید داشت. هدف‌تان را روی نصف وزن بدن‌تان بگذارید. The Institute of Medicine توصیه می‌کند، زنان روزانه ۲.۲ لیتر آب بنوشند. این یک مقدار ثابت برای هر زنی است، اما شما از وزن خودتان برای تخمین بهتر و ساده‌تر مقدار آب مورد نیازتان استفاده کنید.

بیشتر لبخند بزنید.
لبخند، واگیر دارد؛ و به کاهش استرس هم کمک می‌کند، به دیگران آرامش می‌دهد و اندروفین در مغزتان آزاد می‌کند.

 

رژیم نگیرید.
افراد سالم می‌دانند که رژیم کوتاه مدت برای کاهش وزن واقعا هم نتایجش کوتاه مدت است! و اما نکاتی برای کاهش وزن که رژیم نیستند:

شب‌ها خوراکی‌های پرنشاسته و انرژی‌زا نخورید.( چرا باید زمانی که می‌خواهید بخوابید این‌ها را بخورید؟!)

ظرف غذای‌تان را کوچک‌تر کنید؛ تحقیقات نشان داده باعث می‌شود کمتر بخورید.

قبل از این‌که برای غذاخوردن بیرون بروید، یک سیب یا مقدرای بادام بخورید، تا اشتهای‌تان مهار شود(فیبر و پروتئین باعث احساس سیری می‌شوند).

اگر دربشقاب غذای هروعده‌تان، سبزیجات و پروتئین کم‌چرب هم باشد، بسیار عالیست!

خواب را در اولویت بگذارید.
The National Sleep Foundation می‌گوید، بزرگسالان باید ۷ تا ۹ ساعت خواب با کیفیت داشته باشند تا به ریکاوری بدن‌شان کمک کنند. کمبود خواب، امکان این بازیابی را به بدن شما نمی‌دهد. خواب را در الویت قرار داده و ساعت خواب و بیداری منظمی داشته باشید. راستی، برای خوابیدن مشکل دارید؟ هرچه فعال‌تر باشید، بدن‌تان بیشتر خواهان خواب خواهد بود.

غذا را از قبل آماده کنید.
با غذای سالمی که از قبل تهیه کرده‌اید، چگونه امکان دارد عقب بیفتید؟ شب قبل از شروع هفته، وقت بگذارید و هر سبزیجاتی که برای سالاد نیاز دارید،آماده و خُرد کنید و برنامه هفتگی برای وعده‌های غذایی‌تان داشته باشید.

غذاهای سبز بیشتر بخورید.
کلم و اسفناج، بدیهی و معروفند! این دو، نیروگاه مواد مغذی هستند و شما باید این تا جایی که می‌توانید از این سبزی‌های پهن‌برگ در وعده‌های‌تان استفاده کنید. جزو آنهایی نباشید که ادعا می‌کنند هرگز سبزی نمی‌خورند.

ناهارتان را بسته بندی کنید.
حتی اگر بخشی از کارتان، ملاقات با مشتریان برای ناهار یا شام است، معنیش این نیست که شما هم مجبورید غذای بیرون را بخورید. چیزهایی را که می‌خورید کنترل کنید تا سلامتی‌تان تحت کنترل شما باشد.

با آدم‌های جدید ارتباط برقرار کنید.
ملاقات یا افراد جدید، سخت و تاحدودی ترسناک است، اما برای شما فوق‌العاده است! گسترش دایره اجتماعی، زندگی جدیدی را به شما ارائه خواهد داد. عضو باشگاه شوید، درکلاس‌های مختلف ثبت نام کنید و ازاین راه دوستان جدید پیدا کنید.

حیوانی را نجات دهید.
یک حیوان باوفا واقعا می‌تواند زندگی شما را پرنشاط کند، از افسردگی پیشگیری کند، مجبورتان کند عادات سالم و محکم پیدا کنید(مجبورید سگ‌تان را برای پیاده‌روی بیرون ببرید) و لبخند را برلبان‌تان می آورد!

هرکارساده‌ای که امروز انجام می‌دهید، به‌خاطر خودتان انجامش دهید؛ و سعی کنید پیگیرش باشید.



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نگین حبیب زاده

آیا تا به حال از یک گیاه به ظاهر بی ضرر برای کمتر کردن درد زخم و یا ناراحتی تان استفاده کرده اید؟

گزنه دوپایه گیاهی است که فواید بسیاری دارد. شاید محبوب ترین استفاده از این گیاه، برگ هایش باشد که با دم کردن آن به عنوان یک درمان طبیعی برای آلرژی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، ثابت شده است که این گیاه در سلامت پوست، استخوان و ادرار نیز مفید و موثر است.

ما در این مطلب فواید گزنه دوپایه را بر می شماریم؛ با ما همراه باشید…

گزنه دوپایه چیست؟
گزنه دوپایه یا urtica dioica، یک گیاه گلدار همیشگی است که قرن‌ها به کار گرفته شده‌ و قدمت آن به یونان باستان می رسد.

امروزه می توان این گیاه مفید را در سراسر جهان یافت، اما ریشه‌ های آن در مناطق سردتر اروپا و آسیا قرار دارند. این گیاه معمولا بین دوتا چهار فوت ارتفاع دارد و از ماه ژوئن تا سپتامبر شکوفه می ‌دهد. گزنه دوپایه در خاک غنی از نیتروژن رشد می‌ کند و برگ ‌های به شکل قلب دارد و گل زرد یا صورتی تولید می ‌کند.

تماس پوست با کرک های این گیاه احساس دردناکی دارد، اما اگر قسمتی از پوست که قبلا دردناک بوده با این کرک ها تحریک شود، عناصر شیمیایی آن موجب کاهش درد اولیه آن می شوند.

 

بیشتر تولیدات گزنه دوپایه از ساقه و برگ‌ های آن ساخته می ‌شوند، اما ریشه های آن نیز دارای ویژگی ‌های دارویی هستند. این گیاه خواص ضد التهابی دارد که می ‌تواند بر درمان بسیاری از مسائل سلامتی تاثیر بگذارد.

معمولا بخش هایی از گیاه که بالاتر از سطح زمین می رویند در تسکین آلرژی و دیگر مشکلات تنفسی مفید هستند و مورد استفاده قرار می گیرند. ریشه های آن نیز می توانند به راحتی برای درمان اختلالات ادراری و پروستات بزرگ نیز تاثیرگذار باشند.

چرا این گیاه موجب خارش پوست می شود؟
گزنه دوپایه، حاوی تعدادی از مواد شیمیایی مانند سروتونین، هیستامین و استیل کولین است که برخی از آنها می توانند بسیار مضر باشند. این مواد شیمیایی موجب تحریک ناخوشایند پوست می شود و در پایه کرک های روی گزنه یافت می شوند. کرک های ریز قادرند مواد شیمیایی را به پوست منتقل کنند که این واکنش درد، قرمزی، تورم و خارش را به دنبال دارد.

۵ خاصیت گزنه دوپایه
علیرغم شهرت این گیاه به درد، از آن برای کمک به بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. مطالعات نشان داده‌ اند که این گیاه سودمند دارای خاصیت های آنتی‌ اکسیدان، ضد میکروبی، ضد التهاب، سفت کنندگی و ضد درد است.

به گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، گزنه دوپایه در طول تاریخ بیشتر به عنوان ادرار آور و برای درمان ماهیچه ‌های دردناک و مفاصل، اگزما، ورم مفاصل، نقرس و کم ‌خونی بکار می ‌رود.

امروزه در درجه اول از این گیاه برای درمان مشکلات ادراری و نیز حساسیت و درد مفاصل استفاده می‌ شود.

بیشترین اثربخشی استفاده از گیاه گزنه دو پایه را در موارد زیر استفاده می شود:

هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) و مشکلات ادراری
علائم BPH توسط یک غده پروستات بزرگ شده ناشی از مجرای ادرار ایجاد می‌ شوند.

مبتلایان به هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) سطوح مختلفی از افزایش میل به ادرار، تخلیه ناقص مثانه، ادرار دردناک، چکیدن یک قطره ادرار پس از اتمام آن و کاهش جریان ادرار را تجربه می ‌کنند.

مطالعه BPH ناشی از تستوسترون بر روی موش‌ ها نشان داده که ممکن است گزنه دوپایه در درمان این بیماری به عنوان داروی finasteride (دارویی که معمولا برای درمان BPH مورد استفاده قرار می‌ گیرد) موثر باشد.

پزشکان هنوز از دلیل کاهش این علایم توسط گزنه دوپایه کاملا مطمئن نیستند، اما بسیاری از مطالعات بالینی نتیجه حاکی از آن هستند که این گیاه حاوی مواد شیمیایی است که بر هورمون هایی که این غده را تولید می کنند تاثیر می گذارد.

این مطالعات نشان می دهند که مصرف مستقیم گزنه بر روی سلول ‌های پروستات تاثیر می‌ گذارد. عصاره ریشه گزنه نیز به کندی و یا توقف گسترش سلول‌ های سرطانی پروستات کمک می کند.

ریشه گیاه در درجه اول در ارتباط با مشکلات ادراری از جمله عفونت‌ های دستگاه ادراری، مورد استفاده قرار می‌ گیرد. گزنه دوپایه به عنوان یک ادرار آور عمومی موفق استفاده می شود و می ‌تواند به جریان ادرار نیز کمک کند. همچنین در درمان‌ های خانگی برای عفونت ‌های مثانه استفاده می‌ شود.

اُستئوآرتریت و درد مفصل
مبتلایان به ورم مفاصل اغلب درد مفاصل، معمولا در دست‌ ها، زانوها، ران ‌ها و ستون فقرات را تجربه می ‌کنند. گزنه در کنار داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs) کار می ‌کند تا به بیماران اجازه دهد تا مصرف NSAID را کاهش دهند.

از آنجا که استفاده طولانی ‌مدت از NSAIDs می تواند منجر به برخی عوارض جانبی جدی شود، این یک جفت ایده‌ آل است.

علاوه بر این، مطالعات نشان می‌ دهد که استفاده موضعی یک برگ گزنه به طور روزانه در محل درد، درد مفاصل را کاهش می‌ دهد و می‌تواند آرتروز را درمان کند. مصرف آن به صورت خوراکی هم تاثیرگذار است. مطالعه دیگری که در ژورنال روماتولوژی منتشر شد، از قدرت ضد التهابی گزنه در برابر دیگر بیماری ‌های مربوط به خود ایمنی مثل آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) خبر می دهد.

تب یونجه
تولید هیستامین در بدن باعث ایجاد عوارض جانبی ناشی از آلرژی ها می شود. آلرژی ها موجب گرفتگی ناخوشایند، عطسه، خارش و… می ‌شود.

ویژگی ‌های ضد التهابی گزنه در واکنش‌های آلرژیک بر تعدادی از گیرنده‌ ها و آنزیم‌ های اصلی تاثیر می ‌گذارند و در صورت ظاهر شدن از ابتلا به علائم تب یونجه جلوگیری می کند.

برگ‌ های گیاه حاوی هیستامین هستند، که ممکن است در درمان آلرژی موثر باشند، اما سابقه استفاده از هیستامین برای درمان واکنش‌ های شدید آلرژیک وجود دارد. همچنین شواهدی وجود دارد که در واکنش ‌های شدید، سطوح پلاسمای کمتری (برخلاف سطوح بالا) وجود دارند.

خونریزی
برخی از محصولات حاوی گزنه دوپایه نشان داده‌ اند که در هنگام اعمال فشار بر روی پوست، می ‌تواند خونریزی را در طول عمل کاهش دهد.

این محصول که stopper نامیده می ‌شود از آلپینا، شیرین بیان، آویشن، تاک انگور و گزنه دوپایه ساخته شده ‌است و همچنین شواهد حاکی از کاهش خونریزی بعد از عمل جراحی دندان توسط این گیاه است.

اگزما
اگزما یا درماتیت به التهاب یا آماس پوست گفته می ‌شود که می‌ تواند باعث خارش، قرمزی، تورم، پوسته‌ ریزی و دیگر نشانه‌ های پوستی شود.

همانطور که مطالعات دانشکده پزشکی دانشگاه ایالتی مریلند نشان داد، گزنه دوپایه به علت وجود آنتی هیستامین و خواص ضد التهابی اش می تواند یک درمان طبیعی برای اگزما باشد. بیماران می توانند ترکیبی از گزنه را به صورت خوراکی برای مقابله با اگزما و همچنین یک کرم رابرای تسکین خارش و قرمزی بثورات استفاده کنند.

برای اثبات سایر فواید گزنه تحقیقات بیشتری لازم است، اما به عنوان سایر مزایای گزنه می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

تقویت شیردهی
تحریک رشد مو
کمک به کنترل قند خون در بیماران مبتلا به دیابت
کاهش خونریزی های مرتبط با لثه
درمان اختلالات کلیه ها و دستگاه ادراری
پیشگیری یا درمان اسهال
کاهش جریان قاعدگی
تسکین آسم
التیام زخم ها
درمان هموروئید
تحریک انقباضات در زنان باردار
درمان نیش حشرات
درمان تاندونیت
درمان کم خونی

چگونه از گزنه دوپایه استفاده کنیم؟
هم می توانید گزنه را درو کنید و بچینید؛ هم می توانید آن را از فروشگاه های مواد غذایی تهیه کنید. قبل از خرید یا ایجاد یک محصول گزنه، مهم است که تشخیص دهید که بیماری شما به قسمت‌ های بالاتر از سطح زمین نیاز دارد یا ریشه ‌ها، چرا که هرکدام از آنها ویژگی‌ های دارویی متفاوتی دارند.

گزنه دوپایه در قالب برگ های خشک شده، عصاره، کپسول، قرص و چای استفاده می شوند. در حال حاضر هیچ دوزی برای مصرف این گیاه توصیه نمی شود، زیرا بسیاری از محصولات گزنه دارای مقادیر مختلف مواد فعال هستند. برای تعیین دوز مناسب با دکتر خود مشورت کنید.

در قسمت زیر برخی از استفادههای رایج گزنه دوپایه را عنوان می کنیم:

چای گزنه: می توانید برگ های گزنه را خشک کنید و سپس به صورت چای دم کرده و نوش جان کنید. برای چای گزنه دستورالعمل های مختلفی وجود دارد که دارای تعدادی از گیاهان دیگر مانند برگ تمشک، اکیناسه یا گلدسلال هستند.
گزنه پخته شده: ریشه ‌ها، ساقه و برگ‌ های گزنه دوپایه، خوردنی هستند. برگ ‌ها می‌ توانند بخار شوند و بیشتر مانند اسفناج پخته شوند. بهتر است از برگ‌ های تازه استفاده کنید. آنها می‌ توانند در سوپ گزنه مورد استفاده قرار بگیرند و یا به سوپ های دیگر اضافه شوند. علاوه بر این موارد می توانید گزنه را پوره کرده و در دستور العمل هایی مانند پلوودا، مخلوط سبز، سالاد و پاستو استفاده کنید. برگ ‌های گزنه را خام نخورید چرا که آن‌ ها تا زمانی که پخته و یا خشک شوند، دارای کرک های ریز هستند. هنگامی که پخته شود، گزنه طعم مشابه با اسفناج آمیخته با خیار دارد. گزنه پخته شده منبع بزرگی از ویتامین A ،C، پروتئین و آهن است.
گزنه موضعی: عصاره گزنه و ریشه های گیاهی می تواند به طور مستقیم به مفاصل و مناطق دردناک بدن اعمال شود. این عصاره در فرم کرم نیز موجود است.
کپسول ها و قرص های استروئیدی: کپسول ها و قرص های استروئیدی رامی توانید به صورت خوراکی مصرف کنید. شواهدی مبنی بر استفاده از قرص گزنه با شکم خالی و یا پر وجود ندارد، اما اگر مبتلا به ناراحتی معده هستید بهتر است آن را با غذا مصرف کنید.
اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از گزنه دوپایه
زمانی که گزنه دو پایه به طور مناسب مورد استفاده قرار می‌ گیرد، یک گیاه بسیار ایمن است، با این حال، چند اقدام احتیاطی در زمان شروع استفاده از آن وجود دارد.

هنگام برداشت: همیشه گزنه را با دستکش‌ های ضخیم باغبانی درو کنید تا از خارش و تماس با پوست دست جلوگیری کنید. همچنین بهتر است گزنه های جوان و نورسیده را ترجیحا در فصل بهار برداشت کنید. طعم آنها بعد از گل دادن به مراتب تلخ تر از قبل می شود.
هنگام استفاده با سایر گیاهان و مکمل ها: مانند هر گیاه یا مکمل دیگر، مهم است که هنگام مخلوط کردن این گیاه برای جلوگیری از عوارض جانبی ناچیز، محتاط باشید. شما همیشه باید یک برنامه مکمل گیاهی تحت مراقبت داشته باشید. بیماران ممکن است در صورت تمایل به استفاده از گزنه دوپایه مجبور باشند دوز دیگر مکمل‌ های خود را تغییر دهند.
زمان بارداری: هنوز بر سر استفاده خانم های باردار از گزنه دوپایه بحث وجود دارد. از آنجا که گزنه خرد شده بر چرخه قاعدگی تاثیر می ‌گذارد و می ‌تواند انقباضات رحمی را تحریک کند، می‌ تواند به طور بالقوه منجر به سقط‌ جنین شود. بنابراین زنان باردار نباید از آن استفاده کنند.
هنگامی که مبتلا به دیابت هستید: شواهدی وجود دارد که توانایی گزنه را در کاهش قند خون و کنترل دیابت نشان می‌ دهد. همچنین می تواند بر توانایی داروهای دیابت تأثیر بگذارد و خطر ابتلا به هیپوگلیسمی را افزایش دهد. بیماران دیابتی که می خواهند از گزنه استفاده کنند باید این کار را تنها تحت نظارت ارائه دهندگان مراقبت های سلامتی خود انجام دهند. در صورت تمایل به استفاده از گزنه دوپایه ممکن است بیماران مجبور به تغییر دوزهای داروهایشان شوند.
وقتی برای اولین بار شروع می‌ کنید: برخی از مردم پس از مصرف گزنه دو پایه ناراحتی معده، اسهال و یا دیگر واکنش‌ های خفیف را تجربه کرده اند. بهتر است که با دوز کمی از این گیاه شروع به استفاده کنید.

تداخلات دارویی گزنه دوپایه:
رقیق کننده های خون از قبیل وارفارین، کلوپیدوگرل و آسپرین- زیرا گزنه دوپایه حاوی مقدار زیادی ویتامین K است که می تواند به توانایی خون در لخته شدن کمک کند. استفاده از گزنه دوپایه می ‌تواند اثرات این داروها را کاهش دهد.
داروهای فشار خون بالا مانند مهارکننده های ACE، مسدود کننده های بتا و مسدود کننده های کانال کلسیم- به این دلیل که گزنه می‌تواند فشار خون را کاهش داده و اثرات این داروها را تقویت کند.
دیورتیک ها و قرص های آبگونه- چون گزنه دوپایه نیز دیورتیک است و زمانی که با هم مصرف می شود، می ‌تواند باعث کمبود آب بدن شود.
لیتیوم- به دلیل خواص دیورتیک گزنه. این کار ممکن است توانایی بدن برای از بین بردن این دارو را کاهش دهد و در نتیجه میزان بالاتر از میزان توصیه شده از لیتیوم را کاهش دهد.
داروهای ضد التهابی غیر NSAID- به دلیل اینکه گزنه می تواند اثر ضد التهابی برخی از آنها را افزایش دهد. با وجود شواهدی که مبنی بر تسکین بیشتر درد با ترکیب گزنه و NSAIDs هستند، باید تحت نظارت قرار گیرد.
داروهای تسکین دهنده (افسردگی های CNS) از قبیل کلونازپام، لورازپام، فنوباربیتال و زولپیدم- چرا که وقتی مقدار زیادی از این داروها از قسمت های فوقانی گزنه دوپایه گرفته می شوند، با مصرف این داروها خواب آلودگی رخ می دهد. مصرف آرام بخش و گزنه دوپایه ممکن است منجر به خواب آلودگی بیش از حد شود.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نگین حبیب زاده

ریزش چند عدد تار مو در روز برای زنان یک موضوع طبیعی محسوب می شود اما زمانی که تکه های طاسی در سر نمایان می شود یا موها نازک تر می گردد این موضوع ممکن است نشان دهنده طاسی با الگوی زنانه باشد.

ریزش ۵۰ الی ۱۰۰ عدد تار مو در روز طبیعی است اما رشد موهای جدید باید جایگزین این موهای از دست رفته شود. اگر فردی ریزش موی الگوی زنانه داشته باشد، ریزش مو با موهای جدید جایگزین نمی شود.

در این مقاله سعی می کنیم به علل و فاکتورهای خطر مرتبط با طاسی الگوی زنانه صحبت کنیم و ببینیم چه درمان ها و پیشگیری هایی برای این شرایط وجود دارد.

طاسی الگوی زنانه چیست؟
طاسی الگوی زنانه نوعی ریزش موست که زنان را تحت تاثیر خود قرار می دهد. نام پزشکی برای چنین شرایطی آلوپسی آندروژنیک است.

اگرچه ممکن است هم مردان و هم زنان ریزش مو را تجربه کنند اما برخی از ریزش های مو مختص مردان است و ممکن است ظاهر متفاوتی داشته باشد.

مردانی که ریزش مو دارند موهایشان از خط رویش مو شروع به ریختن می کند و ممکن است نقاطی از سر آن ها دچار طاسی شود. زنانی که الگوی طاسی زنانه دارند معمولا با نازک شدن موها مواجه می شوند و همین امر بر روی حجم موهایشان اثر می گذارد. در زنان اولین نشانه از طاسی الگوی زنانه ممکن است نازک شدن موها باشد و مو ضخامتی که قبلا داشته است را از دست بدهد.

 

اگرچه در چنین شرایطی پوست سر به وضوح دیده می شود اما خط رویش مو به عقب نمی رود. ریزش مو در زنان شیوع کمتری نسبت به مردان دارد اما باز هم ممکن است رخ دهد. طاسی الگوی زنانه با افزایش سن افزایش پیدا می کند و کمتر از ۵۰ درصد زنان در کل زندگی خود موهایشان را همانند قبل حفظ می کنند.

طاسی الگوی زنان و ارتباط آن با ژنتیک:
به نظر می رسد ژنتیک یکی از فاکتورهای مهم در توسعه چنین شرایطی است. این موضوع بدین معنی است که چنین ریزش مویی در خانواده دیده می شود. زنان می توانند ژن ریزش مو را از هر دو والد خود به ارث ببرند.

طاسی الگوی زنانه با افزایش سن و رسیدن به میانسالی بیشتر می شود هر چند می تواند در سنین جوانی نیز آغاز گردد. چنین شرایطی اغلب بعد از یائسگی توسعه پیدا می کند و تغییرات هورمونی می تواند یکی از فاکتورهای دخیل در آن باشد.

دلایل ریزش مو در زنان
طاسی الگوی زنانه بیشتر به خاطر ژنتیک رخ می دهد. با اینحال چنین شرایطی می تواند به خاطر بیماری های زمینه ای که تولید هورمون آندروژن را تحت تاثیر خود قرار می دهند نیز روی دهد. همانطور که می دانید آندروژن هورمونی است که در طاسی نقش دارد. تومورهای غده هیپوفیز و تخمدان نیز می تواند به ریزش مو منجر شود.

سایر علل ریزش مو در زنان عبارت است:
بیماری های خودایمنی: آلوپسی آره‌تا بیماری خودایمنی نادری است که باعث می شود سیستم ایمنی به فولیکول های مو حمله کند و باعث ریزش موها گردد.
داروها: برخی از داروهای خاص همچون داروهای درمان سرطان به کار می روند می توانند باعث ریزش موها شوند. با اینحال در چنین شرایطی بعد از قطع مصرف داروها رشد موها دوباره آغاز می شود.
عفونت: ریزش مو ممکن است بعد از یک بیماری خاص همچون عفونت شدید، تب بالا یا جراحی توسعه یافته باشد.
آلوپسی کششی: این نوع ریزش مو زمانی رخ می دهد که فرد از کش یا سایر موارد برای بستن شدید موهای خود استفاده می کند.
راه های درمان ریزش مو با الگوی زنانه
نوع درمان توصیه شده به نوع ریزش مو و سایر فاکتورهای موجود بستگی خواهد داشت. درمان طاسی الگوی زنانه می تواند از ریزش مو در اینده پیشگیری کند و در برخی از موارد باعث رشد مجدد موها شود. در بیشتر موارد، برای جلوگیری از عود ریزش مو به درمان های طولانی مدت نیاز خواهد بود.

 

گزینه های درمانی عبارت است از:

ماینوکسیدیل:
ماینوکسیدیل داروی موضعی است که برای درمان ریزش مو هم در زنان و هم در مردان استفاده می شود. این درمان هر روز بر روی پوست سر اعمال می شود و می تواند رشد مو را تحریک کند و از نازک شدن موها جلوگیری نماید.

ماینوکسیدیل را می توان ۶ ماه تا یکسال مورد استفاده قرار داد اما این درمان برای هر کسی مفید نیست. عوارض جانبی این روش شامل خشکی، قرمزی و خارش است. ریزش مو بعد از قطع مصرف ممکن است دوباره بازگردد.

داروهای خوراکی:
یکی از رایج ترین داروهای خوراکی استفاده شده برای درمان این نوع ریزش مو اسپیرونولاکتون است که می تواند ادرار آور باشد. ادرار آورها آب اضافی را از بدن دفع می کنند. این دارو می تواند تولید آندروژن را مسدود سازد و از ریزش مو جلوگیری نماید. اسپیرونولاکتون می تواند عوارض جانبی همچون خشکی دهان، حالت تهوع و سرگیجه را به همراه داشته باشد.

زنان باردار نباید از این دارو استفاده کنند زیرا باعث ایجاد مشکلاتی در جنین می شود.

کاشت و پیوند مو:
برخی از زنان ممکن است روش کاشت مو را انتخاب کنند. تکنیک های متعددی برای اینکار استفاده می شود. معمولا ریزش مو تنها برخی از نواحی سر را تحت تاثیر خود قرار می دهد. در طول کاشت مو، پزشک مو را از ناحیه ای که رشد سالمی دارد بر می دارد و آن را در ناحیه ای که مو از دست داده می کارد. ناحیه ای که مو در آن کاشته شده است تحت تاثیر ریزش مو قرار نمی گیرد. پزشک این فرایند را در حالت بیداری فرد انجام می دهد و ممکن است چندین ساعت طول بکشد.

درمان با لیزر:
برخی از افراد دوست دارند از لیزرهای خانگی برای کاهش ریزش موهای خود استفاده کنند. این دستگاه ها سطح اندکی از نور لیزر را برای رشد مجدد موها از خود ساطع می کنند.

بر اساس برخی از تحقیقات انجام شده،این نور می تواند رشد موها در زنان و مردان را تحریک کند. با اینحال، برای تعیین موثر بودن چنین روش درمانی باید مطالعات بیشتری انجام شود. استفاده از لیزر می تواند عوارضی برای بدن داشته باشد.

 

پیشگیری از ریزش مو:
زمانی که طاسی الگوی زنانه ریشه ژنتیک دارد نمی توان به راحتی جلوی بروز آن را گرفت. با اینحال خانم ها به کمک مراحل زیر می توانند از موهای خود محافظت کنند و از بروز آسیب جلوگیری نمایند. نکات زیر را برای مراقبت از موهای خود در نظر داشته باشید:

از به کار بردن روش هایی که به مو آسیب می زند خودداری کنید. این روش ها در برگیرنده صاف کردن مو یا استفاده از اکستنشن هاست.
رژیم غذایی با پروتئین ، ویتامین های ضروری و آهن بخورید
با پوشیدن کلاه یا روسری مناسب از اسیب نور خورشید به مو جلوگیری کنید
زمانی که موهای شما خیس و شکننده است آن را شانه نکنید.
نتیجه گیری:
طاسی الگوی زنانه می تواند ناراحت کننده باشد و بر روی اعتماد به نفس افراد تاثیر بگذارد. زنانی که ریزش موی شدیدی را تجربه می کنند باید با پزشک مشورت کنند. این فرد می تواند بهترین گزینه درمانی را برای شرایط موجود انتخاب کند. تشخیص اولیه می تواند به توسعه یک برنامه درمانی برای پیشگیری از ریزش های بعدی کمک کند.

درمان های زیادی برای رشد مجدد موها وجود دارد. موثر بودن این درمان ها به فرد و شرایط او بستگی خواهد داشت.



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نگین حبیب زاده

شاید واژه اختلال شخصیت مرزی (BPD) را بارها و بارها شنیده باشید. این واژه برای بیشتر افراد سردرگم کننده است و اطلاعات زیادی درباره اش ندارند.

چنین ختلالی بیش از ۱.۴ درصد بزرگسالان آمریکایی را تحت تاثیر خود قرار داده اما NAMI معتقد است که تعداد این افراد حتی بیش از ۵.۹ درصد است. زنان بیشتر از مردان با چنین اختلالی شناسایی می شوند هر چند تحقیقات و مطالعات انجام شده نشان می دهد هم مردان و هم زنان به چنین شرایطی مبتلا می شوند.

گاهی از اوقات اختلال شخصیت مرزی با افسردگی یا PTSD اشتباه گرفته می شود. بحث های نادرست زیادی درباره این اختلال وجود دارد.

اختلال شخصیت مرزی هم به درستی تشخیص داده نمی شود و هم به درستی درمان نمی گردد.

برخی از پزشکان هم هستند که بیماران مبتلا به BPD را ویزیت نمی کنند چون معتقدند چنین اختلالی قابل درمان نیست. اما واقعیت چنین نیست.

در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم و به سوالاتی که درباره اختلال شخصیت مرزی وجود دارد پاسخ دهیم. پس همراه ما باشید…

 

 

اختلال شخصیت مرزی چیست؟
اختلال شخصیت مرزی بیماری روحی حادی است که مشکلاتی را در خلق و خو، خویشتن شنایی و رفتار ایجاد می کند. افرادی که با چنین اختلالی دست و پنجه نرم می کنند در تنظیم احساساتشان مشکل دارند و برای بازه زمانی طولانی مدت احساسات شدیدی را تجربه می کنند.

به همین خاطر بازگشت این افراد به یک جایگاه ثابت و پایدار کمی دشوار است. برخی از افرادی که مبتلا به BPD هستند عملکرد بسیار بالایی دارند اما بیشترشان نمی توانند کارهای روزمره شان را به درستی انجام دهند و در انجام کارهایشان مشکل دارند.

افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی ممکن است در حفظ شغل یا تکمیل تحصیلاتشان به مشکل بخورند، اختلال سوء مصرف مواد داشته باشند، در روابط بد گیر بیفتند و به خودشان آسیب بزنند.

نشانه های اختلال شخصیت مرزی چیست و به چه مواردی باید توجه کرد؟
نشانه های چنین اختلالی دربرگیرنده مواردی است که در ادامه بیان خواهیم کرد اما به خاطر داشته باشید که هر فردی که از چنین اختلالی رنج می برد همه نشانه های زیر را نخواهد داشت. شدت این نشانه ها در افراد مختلف، متفاوت خواهد بود:

نوسانات خلق و خو
خشم نامناسب و مشکل در کنترل کردن آن
داشتن دیدگاه سیاه و سفید نسبت به زندگی. برای این افراد یا همه چیز خوب است یا همه چیز بد.
ترس شدید از طرد شدن توسط خانواده یا دوستان. همین امر باعث می شود این افراد نتوانند تنهایی را تحمل کنند.
اضطراب و یا افسردگی که می تواند از چند ساعت تا چند روز طول بکشد.
الگوی روابط ناپایدار، از حس شدید دوست داشتن یا حس شدید دوست نداشتن یا خشم
خویشتن شناسی نادرست یا داشتن تصویر نادرست از خود
رفتارهای پرخطر که در برگیرنده سوء مصرف موارد، رابطه جنسی ناایمن، رانندگی بد و صرف نادرست هزینه ها است.
رفتارهای آسیب رسان به خود مثل بریدن یا زخمی کردن بدن یا اقدام به خودکشی
عدم همکاری و حس پوچی
آیا متخصصان می دانند چه چیزی باعث ابتلای افراد به اختلال شخصیت مرزی می شود؟
تحقیق بر روی این اختلال هنوز در مراحل اولیه قرار دارد. متخصصان بر این باورند که هنوز تمرکز کافی بر روی این اختلال وجود ندارد. با این حال آنها معتقدند که مواردی همچون ژنتیک و فاکتورهای محیطی می تواند باعث ابتلای افراد به چنین شرایطی شود.

به عنوان مثال سوء استفاده از فرد در همان دوران کودکی و سایر تروماها می تواند فرد را در معرض ابتلا به اختلال شخصیت مرزی قرار دهد. اما متخصصان به تفاوت هایی که در عملکرد مغزی افراد مبتلا به این اختلال وجود دارد هم اشاره می کنند (به خصوص آن قسمتی از مغز که احساسات و قضاوت ها را کنترل می کند ممکن است ارتباط درست و خوبی با هم نداشته باشد).

افرادی که مشکلات حاد و مزمنی در تنظیم احساساتشان دارند همانند خودروی فراری با پدال شتاب دهنده هستند. حالا این فراری را با ترمز کوچکی همچون ترمز خودروی فیات تصور کنید. ترمزهای مغز در قشر پیش پیشانی قرار گرفته که در آن دلیل آوردن، فهمیدن عواقب کار و تنظیم اهداف صورت می گیرد.

زمانی که همه چیز خوب پیش می رود و جاده باز و صاف است، این خودروها می توانند با سرعت بیشتری نسبت به سایر خودروها حرکت کنند اما به محض اینکه جاده دچار پیچ و خم می شود، سرعتشان را به تدریج کم می کنند و به کنار جاده می روند. ما هم که قبلا شاهد سرعت گرفتنشان بودیم حالا به خاطر این موضوع سردرگم می شویم. چون این افراد را دوست داریم چندین بار بهشان هشدار می دهیم و می گوییم پیچ و خم جاده نزدیک است.

افرادی که با اختلال شخصیت مرزی دست و پنجه نرم می کنند می توانند روابط موفقی داشته باشند؟
بیشتر نشانه های BPD تاثیر زیادی بر روی روابط افراد دارد و همین امر موجب می شود کار کردن، دوست پیدا کردن و حتی روابط عاشقانه چالش برانگیز باشد. فردی که با اختلال شخصیت مرزی دست و پنجه نرم می کنند یک روز احساسی نزدیکی به یکی می کنند و روز بعد ممکن است بخواهند رابطه شان را با او تغییر دهند.

ترس از طرد شدن موجب می شود در رابطه ناسالمی باقی بمانند یا حتی مورد سوء استفاده قرار گیرند. با این حال با انجام فرآیندهای درمانی، فرد می تواند نحوه مدیریت احساساتش را به طور موثر بیاموزد.

همسران این افراد هم در برنامه مخصوص به خودشان شرکت می کنند تا نحوه برقراری ارتباط با آنها را یاد بگیرند.

همچنبن بخوانید: چند طرز تفکر مضر برای سلامت روان
برای اختلال شخصیت مرزی چه درمان هایی توصیه می شود؟
روان درمانی اولین خط درمان برای چنین افرادی است. این شیوه درمانی، هر هفته یک یا دو جلسه با مشاور برگزار می شود و به آنها کمک می کند احساس بهتری داشته باشند. درمان برخی از نشانه ها نسبت به نشانه های دیگر ساده تر است و اغلب روند درمانی بر روی سایر اختلالاتی که ممکن است واضح باشند تمرکز می کند.

دو نوع روند درمانی دربرگیرنده DBT و MBT است.

در روند درمانی DBT که یک رویکرد حل مسئله است به بیمار مهارت های خاصی آموزش داده می شود و به او کمک می کند احساسات شدیدی که دارد را کنترل نماید و رفتارهای خودتخریبی را کمتر نماید.

در روند درمانی MBT که گفتاردرمانی است به افراد کمک می کند بر روی وضعیت روحی خود تمرکز کنند و ببینند دیگران چه تفکرات و احساساتی دارند.

داروی خاصی برای اختلال شخصیت مرزی وجود دارد؟
بر اساس گفته های متخصصان داروی خاصی برای درمان این اختلال وجود ندارد. اما گاهی از اوقات پزشک بیمار داروهایی را برای هدف قرار دادن نشانه های خاصی همچون اضطراب، افسردگی و نوسانات خلق و خو تجویز می کند.

فردی که با این اختلال دست و پنجه نرم می کند باید رابطه نزدیکی با پزشک داشته باشد و در رابطه با روند درمان و عوارض جانبی برخی از داروها با او صحبت کند.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 آذر 1398 | نظرات ()