نوشته شده توسط : نگین حبیب زاده

بهترين کرم ها براي پوست، کرم هايي هستند که حاوي گياهان دارويي بوده و علاوه بر اين که مضررات کرم هاي شيميايي را ندارند، مزاياي بيشماري براي پوست دارند. استفاده از گياهان و عصاره‌هاي گياهي يکي از قديمي ‌ترين و موثر ترين روش ‌ها براي بازسازي و جوان ‌سازي پوست مي باشد که اتفافا نتايج فوق ‌العاده ‌اي هم به دنبال دارد. علاوه بر استفاده مستقيم از عصاره انواع گياهان براي جواني و بازسازي پوست استفاده از کرم‌ ها و لوسيون‌ هاي حاوي اين گياهان، يک راه‌ حل آسان و ارزان براي داشتن پوستي سالم و شاداب مي باشد.

کرم هاي گياهي حاوي ويتامين هاي مختلف هستند و براي بازسازي، طراوت و شادابي پوست نيز مفيد مي باشند. کرم هاي گياهي ارزان تر از کرم هاي شيميايي بوده و نسبت به ساير کرم ها بدون عوارض مي باشند و سرشار از ويتامين هاي مورد نياز پوست هستند. کرم هاي گياهي شامل کرم ضد آفتاب گياهي، کرم ضد لک گياهي، کرم ضد چروک گياهي و پماد سوختگي گياهي و … مي باشند. شرکت اديب اکسير، بهترين کرم هاي گياهي براي پوست را با بهترين مواد اوليه و گياهان دارويي با قيمتي مناسب در اختيار شما قرار داده است.

کرم ضد لک گياهي اديب اکسير

با کرم ضد لک گياهي اديب اکسير، با لک هاي صورت خود خداحافظي کنيد .کرم ضد لک گياهي اديب اکسير، با يک تير دو نشان را براي شما به هدف مي زند. شما علاوه بر اينکه شاهد محو شدن لکه هاي پوستي صورت خود هستيد پوستتان يک درجه روشن تر نيز مي شود. خاصيت کرم ضد لک گياهي اديب اکسير، به گونه اي است که علاوه بر محو کردن لکه ها سبب مي شود پوست شما شاداب تر و روشن تر جلوه کند. کرم ضد لک گياهي اديب اکسير سبب مي شوند هر گونه لک هاي هورموني، لکه هاي بارداري، لکه هاي ناشي از آفتاب سوختگي و لکه هاي جا مانده از جوش صورت از روي صورت شما در کوتاه ترين زمان ممکن محو شود. اين موضوع را بايد بدانيد که شما يک شبه نبايد منتظر معجزه باشيد، زيرا فرآيند ترميم و بازسازي پوست شما با استفاده از کرم ضد لک گياهي اديب اکسير، که از بهترين کرم هاي گياهي براي پوست مي باشد، به مدت زمان مشخص و معيني نياز دارد. پس از آن به مرور زمان هر بار شاهد کم رنگ تر شدن لکه هاي پوستي خواهيد بود. کرم ضد لک گياهي اديب اکسير، برطرف کننده ي لک بارداري و لک حاملگي و جاي جوش و کک مک و منافذ باز بوده و يک کرم جامع براي درمان کل مشکلات پوستي مي باشد.

کرم ضد آفتاب گياهي اديب اکسير

با کرم ضد آفتاب گياهي اديب اکسير، ديگر نگران مضررات آفتاب نباشيد .کرم ضد آفتاب گياهي اديب اکسير، ويتامينه، ضد التهاب و کاهش دهنده آثار زخم و سوختگي مي باشد و از ايجاد چين و چروک زود هنگام پوست پيشگيري مي کند. اين کرم ضد آفتاب با بهترين روغن هاي گياهي که حاوي SPF طبيعي هستند ترکيب شده و حاوي ويتامين E و … مي باشد. کرم ضد آفتاب گياهي اديب اکسير، که از بهترين کرم هاي گياهي براي پوست مي باشد، از پوست شما در برابر اشعه هاي مضرر آفتاب (اشعه UV) محافظت کرده و مانع آسيب اشعه آفتاب و ايجاد لک هاي ناشي از آفتاب بر روي پوست شما مي شود. متخصصين استفاده از کرم ضدآفتاب را حتي در منزل پيشنهاد مي کنند.

 

پماد سوختگي گياهي اديب اکسير

با پماد سوختگي گياهي اديب اکسير، ديگر نگران عوارض سوختگي ها نباشيد .به واسطه ي گياهاني که در پماد سوختگي گياهي اديب اکسير، وجود دارند، اين پماد اثرات فوق العاده اي در سوختگي داشته و کاملا بومي ايران مي باشد. پماد سوختگي گياهي اديب اکسير که از بهترين کرم هاي گياهي براي پوست مي باشد با رفع التهاب پوستي باعث ترميم و جوان کردن پوست کهنه و آسيب ديده مي شود. وجود گياهاني با قابليت آنتي بيوتيک و ضد قارچ موجب بي نيازي پماد به هرگونه مکمل دارويي مي گردد.

کرم ضد چروک گياهي اديب اکسير

با کرم ضد چروک گياهي اديب اکسير، با چين و چروک خود خداحافظي کنيد .تقويت سلول‌هاي پوست و آبرساني مناسب به آنها براي پيشگيري و درمان خشکي و چين و چروک عميق پوست از مهم‌ ترين توصيه‌هايي است که متخصصان زيبايي و پوست به مراجعه‌کنندگان خود مي‌کنند. با استفاده از کرم ضد چروک اديب اکسير، که از بهترين کرم هاي گياهي براي پوست مي باشد با خشکي و چين و چروک هاي پوستتان خداحافظي کنيد. کرم ضد چروک اديب اکسير به علت داشتن مواد گياهي، کلاژن و ويتامينE ، الاستيسيته و نرمي پوست را افزايش داده و تا حدي مانع چروک آن مي شود يعني در واقع با تحريک فيبروبلاست ها موجب سنتز الياف کلاژن و الاستين مي شود که اين الياف سبب مي شود پوست خاصيت ارتجاعي داشته و کمتر چروک بخورد. همچنين وجود اسيدهاي آمينه گياهان، سلول هاي سخت را نرم مي کند و عنصر روي موجود در آن، مي تواند تا حدي منافذ پوستي را کوچک تر کند.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نگین حبیب زاده

 

همانطور که می دانید گیاهان معمولا منبع غنی از پروتئین نیستند. اما اگر از افراد گیاهخوار سوال کنید به شما خواهند گفت که لوبیا، بقولات و حتی سبزیجاتی با برگ سبز دارای درشت مغذی‌های زیادی هستند و می توانند بدن شما را سالم نگه دارند.

مصرف چنین گیاهانی به جای گوشت می تواند بدن را سالم تر نگه دارد و ردپای کربن را کاهش دهد. از آنجایی که بیشتر گیاهان سرشار از پروتئین نیستند( این موضوع بدین معنی است که آن ها همه اسیدهای آمینه ضروری را ندارند) اضافه کردن غلات تکمیلی شما را مطمئن می سازد که طیف مورد نیاز را دریافت می کنید.

در این مقاله ۶ گیاهی را معرفی می کنیم که پروتئین بالایی دارند.

لوبیای لیما:
لوبیای لیمای تازه چیزی نیست که بتوانید در همه سوپرمارکت ها پیدا کنید اما اگر آن را پیدا کنید و مصرف نمایید می توانید از مزایای موجود بهره مند شوید. این گیاه که دمای بالا را دوست دارد و در تابستان های گرم رشد می کند پروتئین خوبی وارد بدن خواهد کرد.

تنها یک پیمانه از لوبیای لیما می تواند ۱۰ گرم از درشت مغذی‌های ایجاد کننده عضله و نیز فیبر و پتاسیم را برای سلامت قلب فراهم آورد. لوبیای لیما را بپزید، روی سالاد بریزید، با سیر تفت دهید یا آن را به همراه سایر مواد غذایی میل کنید.

دانه آفتابگردان:
دانه آفتابگردان سرشار از پروتئین هستند. این ماده علاوه بر اینکه پروتئین مورد نیاز بدن را فراهم می کند (یک چهارم پیمانه از آن حدود ۶ گرم پروتئین وارد بدن می کند) سرشار از اسید لینولئیک نیز هست و می تواند به کاهش وزن کمک کند.

این ماده منبع غنی از ویتامین E و سلنیم است و می تواند پوست شادابی برایتان به ارمغان بیاورد. دانه های آفتابگردان را به جوی دوسر، کوکی ها، مافین ها، سالاد و پستو اضافه کنید.

کلم بروکلی:
کلم بروکلی یک ماده فوق العاده است. این ماده نه تنها فیبر و پروتئین خوبی دارد( یک پیمانه از آن ۲.۵ گرم فیبر و ۲.۵ گرم پروتئین وارد بدن می کند) بلکه منبع خوبی از مواد مغذی گیاهی و ویتامین C است و همین امر می تواند به بهبود سیستم ایمنی و مبارزه با بیماری هایی همچون سرطان به شما کمک کند.

شما می توانید این کلم را در سوپ‌های خود پوره کنید یا ان را به صورت خام مصرف نمایید. برای اینکه مواد مغذی آن را حفظ کنید از پختن بیش از حدش خودداری نمایید.

سویای آماده شده (Edamame):
دانه های سویای ارگانیک و طبیعی می توانند پروتئین خوبی وارد بدن کنند. با وجود تمامی نه اسید آمینه ضروری که در ان وجود دارد، سویا نزدیک ترین منبع به منابع پروتئینی حیوانی است.

یک دوم پیمانه از سویا می تواند ۱۰ گرم پروتئین وارد بدن کند و دانه های سبز آن سرشار از isoflavones و اسیدهای چرب امگا۳ است و می تواند خطر حملات قلبی و نشانه‌های یائسگی را کاهش دهد. سویای ارگانیک را به حمص یا سایر موارد غذایی اضافه کنید. آن را با کمی نمک تفت دهید.

مارچوبه:
مارچوبه سه گرم پروتئین و سه گرم فیبر به ازای هر پیمانه وارد بدن می کند و تنها ۲۷ کالری دارد. این ماده همچنین فولات، اینولین را برای داشتن قلب و سیستم گوارش سالم وارد بدن می کند و می تواند از سیستم گوارش و روده محافظت کند. شما می توانید این ماده را در سالادهای خود اضافه کنید.

نخودفرنگی:

این ماده که در اواخر بهار به دست مشتری می رسد پروتئین خوبی دارد(یک دوم پیمانه از آن می تواند ۴ گرم پروتئین وارد بدن کند). این ماده همچنین در برگیرنده فولات، فیبر و نیز ویتامین C است. نخود فرنگی تازه را بر روی سالاد و پاستای خود بریزید و از طعم و مزایای ان لذت ببرید. همچنین می توانید از این گیاه در سوپ های خود استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نگین حبیب زاده

اختلالات روانی در کودکان سنین پایین تر بسیار بیشتر از آن چیزی است که محققان تصور می کردند اما تعداد زیادی از این کودکان کمک هایی را که لازم دارند دریافت نمی کنند.

در این مقاله سعی بر آن است که این علائم تا حد زیادی برایتان شرح داده شوند.

کودک دو ساله ی شما بیش از یک ساعت است که بسیار عصبانی است و اوقات تلخی می کند. اسباب بازی های خود را به اطراف اتاق پرتاب می کند و هر زمان که به او نزدیک می شوید عصبانیتش شدیدتر می شود و حتی اگر شما جرات نزدیک شدن به او را داشته باشید این امکان وجود دارد که شروع به پرخاش گری کرده و با مشت به شما ضربه بزند.

آیا این ها رفتار طبیعی یک کودک نوپا هستند یا نشانه ای از وجود مشکلاتی برای سلامت او؟

فرزند هفت ساله ی شما نمی خواهد به مدرسه برود. هر روز گریه می کند و هر روز صبح به سختی از خواب بر می خیزد و پس از برخاستن از خواب دوست دارد به جای رفتن به مدرسه فقط بازی کند. شما احساس می کنید که او دائما مضطرب است و این اضطراب ممکن است مشکلاتی را برایش به وجود آورد.

اما سوالی که پیش می آید این است که آیا او فقط کودکی است که مدرسه رفتن را دوست ندارد یا چیزی باعث به وجود آمدن اضطراب در او شده است؟تشخیص علائم بیماری های روانی در کودکان

اگر در چنین موقعیت هایی قرار گرفته اید و از این که فرزندتان به کمک یک متخصص بهداشت روان نیاز دارد یا خیر مطمئن نیستید، بدانید که تنها نیستید و بسیاری از والدین با چنین مشکلاتی مواجه هستند.

یکی از مطالعات اخیر منتشر شده دراین خصوص نشان داده است که ۷.۷ میلیون کودک -تقریبا ۱۶.۵ درصد از جمعیت کودکان سراسر کشور- حداقل با یک اختلال روانی مواجه هستند.

با این حال، حدود نیمی از این کودکان هرگز توسط یک متخصص بهداشت روان معاینه نشده و هیچ وقت درمانی را که بدان نیاز دارند دریافت نمی کنند.

عدم دریافت مراقبت های لازم می تواند دلایل زیادی داشته باشد!
دکتر دنیل رنزی که یکی از روانپزشکان متخصص در امور کودک است، در این خصوص به نشریه ی هلس لاین توضیح داد که عدم درمان این کودکان تنها به مسئله عدم دسترسی به مراقبت های لازم باز نمی گردد بلکه بسیاری از پدر مادرها به جای توجه به علائم بیماری روحی، آنها را به عنوان رفتارهای خاص کودکشان در نظر می گیرند و به مبارزه با این علایم می پردازند که سبب بدتر شدن رفتار کودکشان خواهد شد. و پس از آن تنها با بدتر شدن علائم و غیر قابل کنترل شدن کودک، به دنبال درمان های روان شناختی خواهند بود.

رنزی در ادامه ی سخنانش افزود ما در سال های اخیر در خصوص رسیدگی به سلامت روانی افراد جامعه پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم، اما در زمینه ی رسیدگی به مسایل کودکان هنوز راه زیادی را در پیش داریم. زیرا هنوز در ارتباط با بیماری های روانی نگرش منفی ای وجود دارد که سبب می شود مردم از پذیرش بیماریشان سر باز بزنند و به دنبال راهی برای مقابله با آن باشند.

او توضیح داد که بسیاری از والدین نگران فرزندان خود هستند و دوست ندارند که بر روی فرزندشان انگ فرد روانی زده شود چرا که یقین دارند پس از آن فرزندشان در دوران نوجوانی و بزرگسالی با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد. این ترس می تواند مانع از مراجعه به پزشکان روانکاو شود و سبب گردد که شرایط کودکشان روز به روز بدتر شود.

از جهتی دیگر، ما در سطح کشور با کمبود روان پزشکان حاذق مواجه هستیم و همین امر ممکن است باعث شود که والدین نتوانند فرد مناسبی را برای پرسیدن سوالاتشان پیدا کنند و راهنمایی های غلطی را در این راستا دریافت نمایند. نگرانی های مالی نیز می تواند در عدم مراجعه به روان شناسان دخیل باشد.

رنزی در ادامه ی سخنانش افزود: برای افراد فاقد بیمه ی درمانی، هزینه ی درمان های روان شناختی می تواند بسیار گران تمام شود. حتی افرادی که موفق می شوند ارائه دهنده خدمات روانکاوی ای را بیابند که بیمه شان را قبول می کند، درمان و داروها می تواند هزینه های طاقت فرسایی را به وجود آورد.

نقص های موجود در داده ها
با توجه به این موانع، جای تعجب نیست که بچه ها کمک های لازم را دریافت نمی کنند. اما دکتر ماریان ارلز، استاد روان شناسی حاذق در امور کودکان و بیماری های رفتاری و عضو انجمن آکادمی آمریکایی (AAP)، معتقد است که ارقام ارائه شده توسط آخرین پژوهش صورت گرفته در مورد اختلالات رفتاری کودکان، آن قدرها هم دقیق نیستند.

او بدین موضوع اشاره نمود که کودکان مبتلا به ADHD عمدتا توسط پزشکان متخصص در زمینه ی اطفال یا خانواده شان درمان می شوند و غالبا به یک متخصص بهداشت روان مراجعه نمی نمایند.

او در ادامه ی سخنانش افزود مراقبت های اولیه باید قادر به کنترل اضطراب های خفیف تا متوسط، افسردگی و ADHD باشند. اما من نمی توانم بگویم که در محاسبه این داده ها چنین موضوعاتی در نظر گرفته شده یا خیر، چرا که تنها از والدین در مورد مراجعه به یک متخصص سلامت روان سوال شده است.

رسیدن به یک نقطه خوب
جدیدترین اطلاعات حاصل از نظرسنجی ملی سلامت کودکان در سال ۲۰۱۶ تنها بر پاسخ های والدین متکی است زیرا از آنها خواسته شده بود تا پاسخگوی سوالات مختلف در مورد فرزندانشان باشند.

سؤال ارائه شده در این مطالعه به شرح زیر بود:

آیا در طول ۱۲ ماه گذشته، شما برای درمان کودک خود هیچ گونه مشاوره ای را از طرف یک متخصص بهداشت روان دریافت کرده اید؟

متخصصان بهداشت روان شامل روان پزشکان، روان شناسان، پرستاران رشته ی روان پزشکی و کارکنان پزشکی بالینی هستند.

ارلز در ادامه ی سخنانش گفت: این موضوع که بسیاری از کودکان مراقبت های روانی لازم را دریافت نمی کنند یک موضوع حیاتی و وحشتناک است البته شاید تعدادی از آن ها مراقبت های لازم برای مشکلات خفیف تا متوسط را ​​از طریق متخصص اطفال خود دریافت کنند.

شناسایی زود هنگام مسائل
با این حال، ارلز به عنوان یک متخصص روان شناسی اطفال، در صدد است تا اطمینان حاصل کند که همه ی کودکان مراقبت های لازم را دریافت خواهند کرد.

او گفت: من فکر می کنم باید مطالعه ی بزرگ تری بر روی کودکانی که از چنین اختلالاتی رنج می برند انجام شود. قبل از اینکه این مسائل به یک بحران تبدیل شود، ما باید به طور مرتب از بچه ها در مورد نحوه ی رفتارشان سوال کنیم، به شناسایی مشکلات در حال ظهور پرداخته و به کار بر روی آن ها بپردازیم.

والدین می توانند با مطرح نمودن نگرانی هایشان با یک متخصص اطفال کودک، نقش مهمی را در کمک به این امر ایفا کنند.

ارلز در ادامه صحبت هایش به علائمی که می توانند خطرناک باشند و نیاز کودکان به کمک را نشان دهند اشاره نمود.

تغییرات شدید در خلق و خو از جمله عصبانیت و رفتارهای منفی مداوم و یا تغییر مداوم حالات روحی
تغییرات قابل توجه در رفتار، به عنوان مثال نمرات پایین در درس های مختلف و پرخاشگری مداوم
ترس یا نگرانی بیش از حد
از دست دادن علاقه به افراد، اشیاء و فعالیت هایی که قبلا کودکتان از آن ها لذت می برد و برایش جالب بودند.
مشکل در تمرکز
مشکل در مراقبت از خود (به عنوان مثال، بهداشت، مراقبت از بدن)
مشکل در برقراری یا حفظ روابط اجتماعی
علائمی از مشکلات جسمی مانند سردرد، درد معده، تغییر در اشتها و کاهش یا افزایش ناگهانی وزن
رفتار خودخواهانه
استفاده از مواد مخدر
ارلز که در شناسایی مسائل و مشکلات کودکان متخصص است به این موضوع اشاره می کند که مشکلات تغذیه ای و تعامل با دیگران حتی در اوایل دوران کودکی نیز قابل شناسایی هستند.

ارلز در ادامه ی سخنانش افزود که عدم تمایل کودکان مدرسه رو، برای رفتن به مدرسه یا شرکت در جمع های خانوادگی می تواند باعث بروز نگرانی هایی برای خانواده هایشان شود.

اوقات تلخی یا آسیب روحی؟
اما بروز این ناهنجاری ها در کودکان و مشکلاتشان در مدرسه و اجتماعات غیر خانوادگی می تواند باعث بروز نگرانی هایی برای والدین شود زیرا آن ها نمی دانند که فرزندشان فقط کج خلقی می کند یا از یک آسیب روحی رنج می برد؟

ارلز می گوید والدین باید دو نکته را در فرزندشان مد نظر قرار دهند: شدت و مدت زمان مشکلات و نا هنجاری ها.

اگر رفتار فرزند به اندازه ای شدید باشد که بر عملکرد روزانه ی وی در خانه یا مدرسه تأثیر بگذارد، باید قطعا به پزشک روان شناس مراجعه شود در حالی که کج خلفقی و عصبانیت می تواند در همه ی کودکان مشاهده شود، اختلالات روحی طبیعتی گذرا ندارند و تا اخر عمر با کودک باقی خواهند ماند.

اگر علائم بیش از یک هفته ادامه پیدا کنند، اخطاری برای والدین خواهند بود که بدان ها هشدار می دهند حتما به یک روانکاو مراجعه کنند.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نگین حبیب زاده

 

شنا یکی از تمرینات ورزشی مناسب برای همه سنین است. این ورزش بسیار ساده و ارزان قیمت است و فرد می تواند به تنهایی آن را انجام دهد. شنا کردن به افراد کمک می کند تناسب اندام خود را حفظ کنند اما مزایای دیگری هم برای سلامت روحی و روانی دارد.

افراد ۱۹ ال ۶۴ سال باید ۱۵۰ دقیقه تمرینات هوازی متوسط را در طول هفته انجام دهند.

کودکان کم سن و سال نیز باید از لحاظ جسمی فعال باشند. استفاده از تمرینات قدرتی در برنامه ورزشی برای حفظ قدرت عضلات و انعطاف پذیری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما ممکن است شنا را در برابر سایر ورزش ها انتخاب کنید که یک انتخاب هوشمندانه است؛ این ورزش به بدن اجازه می دهد به خوبی حرکت کند و علاوه بر تقویت عضلات در کالری سوزی هم نقش موثری داشته باشد.

در این مقاله سعی می کنیم ۱۰ مزیت شنا کردن را با هم مرور کنیم.

تمرین ورزشی کل بدن است:
شنا کردن تقریبا هر گروه بزرگی از عضلات که در بدن وجود دارد را درگیر خود می سازد و فرد را ملزم می کند از بازو، پا، شکم و سایر قسمت های بدن استفاده کند. شنا کردن می تواند:

ضربان قلب را بدون وارد کردن فشار بر روی بدن افزایش دهد
قدرت بدن را افزایش دهد
تن عضلات را بهبود ببخشد
تناسب اندام را بهتر کند
به مدیریت وزن کمک نماید.
سیستم قلبی عروقی را قدرتمند می سازد:
تمرینات ورزشی قلبی عروقی که به آن ها تمرینات کاردیو نیز گفته می شود ، قلب، ریه و سیستم جریان خون را درگیر خود می سازد. در طول تمرین ورزشی همچون شنا، می توان از مزایای چنین تمرینی استفاده کرد.

تحقیقات انجام شده نشان می دهد شناگران نسبت به سایر افرادی که فعال نیستند مرگ و میر دیرتر و کمتری دارند. یکی از مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۶ نشان می دهد شنا کردن می تواند به کاهش فشار خون و کنترل سطح قند خون کمک کند.

برای تمامی سنین عالی است:
برخی از انواع تمرینات ورزشی ممکن است برای افرادی که تازه وارد ورزش شده اند و آن هایی که مشکلاتی دارند، چالش برانگیز باشند. با اینحال، شنا کردن به افراد اجازه می دهد خودشان به ورزش بپردازند و همین موضوع برای تازه کاران مفید خواهد بود.

افراد می توانند در هر سنی به یادگیری شنا بپردازند و استخر شنا برای افراد مبتدی و افرادی که ترجیح می دهند به آرامی شنا کنند به خوبی طراحی شده است.

یک مهارت کاربردی است:
مزیت یادگیری امن شنا می تواند فراتر از تناسب فیزیکی و بهبود شرایط روحی باشد. در برخی از موارد استفاده از چنین تمرینی می تواند زندگی افراد را نجات دهد.

برای افراد اسیب دیده خوب است:
داشتن آسیب یا بیماری همچون آرتروز می تواند انجام تمریناتی با تاثیر بالا را دشوار سازد. از آنجایی که آب به خوبی از عضلات پشتیبانی و حمایت می کند، شنا کردن برای این افراد بسیار موثر خواهد بود.

برای افرادی که ناتوانی جسمی دارند خوب است:
ناتوانی جسمی می تواند شرکت در برنامه های ورزشی را محدود سازد. از آن جایی که آب مقاومت و حمایت خوبی در اختیار افراد قرار می دهد، می توان از آن در بیشتر شرایط جسمی استفاده کرد. شنا کردن می تواند اعتماد به نفس را افزایش دهد و باعث بهبود مهارت های اجتماعی گردد. به همین خاطر افرادی که ناتوانی ذهنی یا جسمی دارند هم می توانند از آن نفع ببرند.

باعث سوزاندن کالری ها می شود:
شنا کردن می تواند یک روش عالی برای سوزاندن کالری باشد. مقدار کالری سوزانده شده به وزن و شدت شنا بستگی دارد.

به افراد مبتلا به آسم کمک می کند:
شنا کردن علاوه بر تقویت سیستم قلبی عروقی می تواند ظرفیت ریه ها را افزایش دهد و کنترل بر روی تنفس را بهبود ببخشد. محیط مرطوب داخل استخر می تواند نشانه های آسم را بهتر کند البته برخی از مطالعات نشان می دهد مواد ضدعفونی کننده موجود در استخر ممکن است برخی از نشانه های این بیماری را بدتر نماید.

نشانه های MS را بهبود می بخشد:
آب می تواند عضلات بدن را تقویت کند و شرایط افرادی که با ام اس دست و پنجه نرم می کنند را بهبود ببخشد.

یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد افراد مبتلا به ام اس بعد از شرکت در جلسات ۲۰ هفته ای شنا، کاهش درد خوبی را تجربه کردند. شرکت کنندگان در این مطالعه، خستگی و افسردگی مرتبط با ام اس را هم کمتر تجربه کرده بودند.

در طول بارداری نیز تمرین امنی است:
شنا یکی از اشکال توصیه شده تمرینات ورزشی برای زنان باردار است. افزایش وزن می تواند در طول بارداری به درد عضلات و مفاصل منجر شود. شنا در افراد باردار از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا آب می تواند از این وزن حمایت کند.

اینکار به ایجاد حس آرامش و در عین حال تناسب اندام کمک می نماید. اگر باردار هستید قبل از هر کاری با پزشک مشورت کنید. شاید شرایط شما برای انجام تمرینات شنا مناسب نباشد.

نتیجه گیری:
شنا کردن به سوزاندن کالری کمک می کند و باعث کاهش وزن می شود. این تمرین ورزشی عضلات و سلامت کلی بدن را بهبود می بخشد. شنا با درگیر کردن گروه های عضلانی مختلف و سیستم قلبی عروقی می تواند یک تمرین ورزشی عالی برای شما باشد.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نگین حبیب زاده

 

آخرین باری که یک نفر به شما گفت که به تختخواب بروید کی بوده است؟ آیا آن زمان هشت سالتان بود یا ده سالتان؟ مهم نیست که چه زمانی این حرف به شما گفته می‌شده است، این احتمالاً بهترین توصیه در مورد خواب شما بوده است. بسیاری از بیماران به ما در این مورد می‌گویند که چطور تصمیم دارند تا ساعت ۱۰ به رختخواب بروند، اما قبل از آنکه متوجه شوند به ساعت نگاه می‌کنند و می‌بینند که ساعت ۱۱:۳۰ شب است و با اینحال برای یک ساعت دیگر هم بیدار می‌مانند!

در مورد این موضوع فکر کنید. زمان خواب شما یکی از آن مسائل کوچکی است که می‌توانید در مورد خواب خود کنترل کنید. اما معمولاً زمان بیداری شما با توجه به عوامل اجتماعی مشخص می‌شود. لازم است که برای رفتن به سر کار یا مدرسه آماده شوید یا حتی به کودکان خود برای آماده‌شدن کمک کنید – خودتان بهتر با این مسائل آشنا هستید. بنابراین زمان بیدار شدن ما تقریباً ثابت است. با اینحال، زمانی که به رختخواب می‌رویم می‌تواند متفاوت باشد و در حقیقت تحت کنترل ما است.

محدود کردن زمانی که در خواب هستید می‌توانید باعث شود از کم‌خوابی جدی رنج ببرید و همه ما می‌دانیم که کم‌خوابی تاثیر قابل توجهی بروی کاهش وزن دارد:

عدم تعادل در هورمون‌ها می‌تواند پیش بیاید که باعث می‌شود اشتهای شما افزایش یابد و احساس گرسنگی بیشتری کنید.
شما آخرین مرحله خواب در یک خواب کامل را از دست می‌دهید که یعنی مرحله REMخواب که بیشترین میزان کالری را می‌سوزاند تجربه نخواهید کرد.
کمبود خواب می‌تواند باعث میل شما به چربی‌زیاد و خوراکی‌ها پر از کربوهیدرات شود.
پس چگونه می‌توانیم بفهمیم که بهترین زمان خواب کی است؟ و اگر بخواهیم که سوخت و ساز بدن ما به درستی کار کند به چه مقدار خواب نیاز داریم؟

راه‌حلی برای پیدا کردن بهترین زمان خواب:
مشخص کنید که ساعت بیدار شدن شما به طور معمول کی است.
اکنون هفت و نیم ساعت از این زمان کم کنید. هر چرخۀ خواب ما معمولاً ۹۰ دقیقه به طول می‌انجامد و یک فرد معمولی هر شب پنج تا از این چرخه‌ها را تجربه می‌کند.
ساعت یا گوشی خود را کوک کنید تا زمان رفتن به تختخواب را به شما اطلاع دهد (اما فراموش نکنید که آن را برای زنگ صبح دوباره کوک کنید.)
اگر که بعد از سه روز که در موقع مشخص شده به رختخواب رفتید، صبح توانستید طی آن ده دقیقۀ قبل از شروع زنگ ساعت خود از خواب بیدار شوید، پس بهترین زمان خواب خود را پیدا کردید.
اگر که اینطور نشد و هنوز نیاز به زنگ ساعت داشتید، پس باید زمان خواب خود را هر سه روز ۱۵ دقیقه عقب‌تر ببرید تا زمانی که دقیقاً قبل از زنگ ساعت خود از خواب بیدار شوید. وقتی که قبل از زنگ ساعت خود بیدار شدید، بهترین زمان خواب خود را پیدا کرده‌اید.
برای مثال: اگر که قرار است هر صبح سر ساعت شش و نیم صبح بیدار شوید، زمان ساعت خود را روی ۱۱ شب کوک کنید تا به شما یادآور شود که ظرف ۱۵ دقیقه به رختخواب بروید. (بعضی از افراد زنگ ساعت خود را برای ۸ ساعت قبل از بیداری کوک کنید – یعنی ۱۰:۳۰ – تا وقت کافی داشته باشید تا برای خوابیدن آماده شوید.)



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نگین حبیب زاده

 

آخرین باری که یک نفر به شما گفت که به تختخواب بروید کی بوده است؟ آیا آن زمان هشت سالتان بود یا ده سالتان؟ مهم نیست که چه زمانی این حرف به شما گفته می‌شده است، این احتمالاً بهترین توصیه در مورد خواب شما بوده است. بسیاری از بیماران به ما در این مورد می‌گویند که چطور تصمیم دارند تا ساعت ۱۰ به رختخواب بروند، اما قبل از آنکه متوجه شوند به ساعت نگاه می‌کنند و می‌بینند که ساعت ۱۱:۳۰ شب است و با اینحال برای یک ساعت دیگر هم بیدار می‌مانند!

در مورد این موضوع فکر کنید. زمان خواب شما یکی از آن مسائل کوچکی است که می‌توانید در مورد خواب خود کنترل کنید. اما معمولاً زمان بیداری شما با توجه به عوامل اجتماعی مشخص می‌شود. لازم است که برای رفتن به سر کار یا مدرسه آماده شوید یا حتی به کودکان خود برای آماده‌شدن کمک کنید – خودتان بهتر با این مسائل آشنا هستید. بنابراین زمان بیدار شدن ما تقریباً ثابت است. با اینحال، زمانی که به رختخواب می‌رویم می‌تواند متفاوت باشد و در حقیقت تحت کنترل ما است.

محدود کردن زمانی که در خواب هستید می‌توانید باعث شود از کم‌خوابی جدی رنج ببرید و همه ما می‌دانیم که کم‌خوابی تاثیر قابل توجهی بروی کاهش وزن دارد:

عدم تعادل در هورمون‌ها می‌تواند پیش بیاید که باعث می‌شود اشتهای شما افزایش یابد و احساس گرسنگی بیشتری کنید.
شما آخرین مرحله خواب در یک خواب کامل را از دست می‌دهید که یعنی مرحله REMخواب که بیشترین میزان کالری را می‌سوزاند تجربه نخواهید کرد.
کمبود خواب می‌تواند باعث میل شما به چربی‌زیاد و خوراکی‌ها پر از کربوهیدرات شود.
پس چگونه می‌توانیم بفهمیم که بهترین زمان خواب کی است؟ و اگر بخواهیم که سوخت و ساز بدن ما به درستی کار کند به چه مقدار خواب نیاز داریم؟

راه‌حلی برای پیدا کردن بهترین زمان خواب:
مشخص کنید که ساعت بیدار شدن شما به طور معمول کی است.
اکنون هفت و نیم ساعت از این زمان کم کنید. هر چرخۀ خواب ما معمولاً ۹۰ دقیقه به طول می‌انجامد و یک فرد معمولی هر شب پنج تا از این چرخه‌ها را تجربه می‌کند.
ساعت یا گوشی خود را کوک کنید تا زمان رفتن به تختخواب را به شما اطلاع دهد (اما فراموش نکنید که آن را برای زنگ صبح دوباره کوک کنید.)
اگر که بعد از سه روز که در موقع مشخص شده به رختخواب رفتید، صبح توانستید طی آن ده دقیقۀ قبل از شروع زنگ ساعت خود از خواب بیدار شوید، پس بهترین زمان خواب خود را پیدا کردید.
اگر که اینطور نشد و هنوز نیاز به زنگ ساعت داشتید، پس باید زمان خواب خود را هر سه روز ۱۵ دقیقه عقب‌تر ببرید تا زمانی که دقیقاً قبل از زنگ ساعت خود از خواب بیدار شوید. وقتی که قبل از زنگ ساعت خود بیدار شدید، بهترین زمان خواب خود را پیدا کرده‌اید.
برای مثال: اگر که قرار است هر صبح سر ساعت شش و نیم صبح بیدار شوید، زمان ساعت خود را روی ۱۱ شب کوک کنید تا به شما یادآور شود که ظرف ۱۵ دقیقه به رختخواب بروید. (بعضی از افراد زنگ ساعت خود را برای ۸ ساعت قبل از بیداری کوک کنید – یعنی ۱۰:۳۰ – تا وقت کافی داشته باشید تا برای خوابیدن آماده شوید.)



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نگین حبیب زاده

 

در طول سال‌ها، یکی از رایج‌ترین سؤالاتی که از من پرسیده شده، این است که “چگونه از شر چربی‌های سرسخت پهلو خلاص شوم؟“.

به نظر می‌رسد این مشکلی است که تقریباً همه‌ی افراد -مرد و زن- با آن درگیر هستند. در واقع من تابه‌حال کسی را ندیده‌ام که چربی‌های سرسخت پهلوی خود را “دوست” داشته باشد.

اگر احیاناً نمی‌دانید در مورد چه چیزی صحبت می‌کنم، “چربی‌های سرسخت” رایج‌ترین نام خودمانی برای نواحی بالایی استخوان لگن است که غالباً چربی اضافی در آن قسمت ذخیره می‌شود. اگرچه گاهی اوقات به آن “لاستیک زاپاس” یا “نوک مافین” هم می‌گویند، مهم نیست آن را چه می‌نامید، هیچ‌کس آن را دوست ندارد.

پس دقیقاً چگونه از شر این چربی‌های سرسخت خلاص شوید؟ خب این چیزی بیشتر از تمرینات چربی سوزی را می‌طلبد، اگرچه این یک شروع خوب است. شما باید کم کردن چربی را از طریق تغییرات رژیم غذایی و انتخاب ورزش‌های مرکزی-میانی مدنظر قرار دهید تا چربی‌های میانه‌ی بدنتان را کاهش دهید.

دلیل اصلی چربی های سرسخت پهلو
علاوه بر این نکته‌ی آشکار که چربی‌های سرسخت زیاد جذاب نیستند، آن‌ها می‌توانند زمینه‌ی یک مسئله‌ی جدی‌تر نیز باشند: چاقی.

به گفته‌ی مرکز کنترل بیماری‌ها، بیش از یک ‌سوم افراد بزرگ‌سال در آمریکا چاق هستند. با این نرخ بالای چاقی، ما در معرض خطر بیماری‌های خطرناک مثل بیماری قلبی، سکته و دیابت نوع ۲ نیز قرار داریم.

تا سال‌های سال، مقیاس استاندارد اینکه چاق هستید یا خیر، پیدا کردن شاخص توده‌ی بدنی یا BMI بود. درصورتی‌که اطلاع ندارید، BMI در واقع یک اصطلاح پزشکی برای بیان این است که بدن شما چقدر از چربی و چقدر از توده‌ی عضلانی بدون چربی تشکیل شده است. BMI شما به‌وسیله‌ی معادله‌ای از ضرب قد و وزنتان برای تعیین درصد چربی بدن تعیین می‌شود.

متأسفانه این شیوه، این نکته را در نظر نمی‌گیرد که عضله متراکم‌تر از چربی است. منظور من این است که شما می‌توانید درصد چربی بسیار پایینی داشته باشید، اما بااین‌حال به خاطر عضله وزن زیادی داشته باشید.

بنابراین، وقتی از قد و وزنتان برای تعیین BMI استفاده می‌کنید، ممکن است فقط متوجه شوید که در دسته‌ی افراد “دارای اضافه‌وزن” قرار دارید. برعکس، داشتن یک BMI در محدوده‌ی قابل‌قبول الزاماً همیشه به این معنی نیست که ما کمی چربی اضافه نداریم، که مطمئن هستم الان می‌دانید مسئول پهلوی چاق ما همین چربی اضافه است.


گام اول: به وسیله ی غذا با چربی های سرسخت مبارزه کنید!
چون داشتن درصد چربی زیاد در بدن عامل چربی‌های سرسخت پهلو است، به همین علت یکی از بهترین راه‌ها برای خلاصی از آن‌ها بازبینی رژیم غذایی‌تان است. مهم نیست چقدر عضلات شکم را تمرین دهید، چیزی تحت عنوان کاهش موضعی وجود ندارد و تا زمانی که از طریق یک برنامه‌ی غذایی سالم و متعادل و ورزش کردن لاغر نشوید، این چربی‌های سرسخت پهلو از بین نمی‌روند.

یکی از اولین چیزهایی که باید حذف کنید، قند اعتیادآور است. در ابتدا، به‌استثنای حذف دونات صبحگاهی، حذف کردن قند ممکن است نسبتاً ساده به نظر برسد. اما حقیقت این است که قند در واقع تمام غذاها و نوشیدنی‌های فرآوری شده است.

ساده‌ترین راه برای پرهیز از قند؟ از غذاهای کارخانه‌ای پرهیز کنید و سبزی‌ها، میوه‌ها، آجیل‌ها و پروتئین بدون چربی مثل ماهی و مرغ را انتخاب کنید. یک ترفند دیگر برای کمک به کاهش وزنتان اطمینان از این است که در کل روز وعده‌های کوچک‌تری را مصرف کنید (به عبارت دیگر، غذا خوردن آگاهانه).

غالباً وقتی قصد داریم وزن کم کنیم، گرایش طبیعی ما غذا نخوردن است. مشکل اینجاست که آنچه معمولاً اتفاق می‌افتد این است که در پایان روز ما به‌شدت گرسنه هستیم و تقریباً هر چیزی را که جلوی چشم خود می‌بینیم، پشت سر هم می‌خوریم. با پاک‌سازی رژیم غذایی‌تان، از اینکه چقدر احساس و ظاهر بهتری دارید شگفت‌زده می‌شوید.

گام دوم: ورزش را به برنامه تان اضافه کنید!
هنگامی‌که رژیم خود را تحت کنترل درآوردید، وقت آن است که به برنامه‌ی ورزشی‌تان رسیدگی کنید. شاید در حال حاضر برنامه‌ای نداشته باشید، درست است. شما یک لوح خام هستید، و ما می‌توانیم با ارائه‌ی بهترین راه برای تمرین جهت سوزاندن چربی‌های ناخواسته و درعین‌حال افزایش قدرت، شما را در مسیر صحیح قرار دهیم. و درنهایت، این دقیقاً همان چیزی است که سعی می‌کنید به آن برسید.

شما می‌خواهید BMI خود را طوری تغییر دهید که عضله‌ی بیشتر و چربی کمتری داشته باشید. کاهش درصد چربی بدنتان همان چیزی است که شما را از چربی‌های سرسخت پهلو خلاص می‌کند!

اگر فکر می‌کنید منظور من از ورزش، ساعت‌ها دویدن بر روی تردمیل و ثبت بی‌دلیل تعداد مایل‌ها است، خبرهای خوبی برایتان دارم.

انجام تمرینات کاردیو به‌تنهایی گاهی می‌تواند در واقع بیشتر از اینکه به شما سود برساند، برایتان مضر باشد. علاوه بر این، پژوهش‌ها نشان می‌دهد که تأثیر ورزش هوازی منظم بر روی چربی بدن ناچیز است.

درهرحال اجازه ندهید این شما را دلسرد کند. شیوه‌های مؤثرتری برای تمرین وجود دارد که به شما کمک می‌کنند تا سریع‌تر به اهداف خود برسید. بهترین گزینه تمرین انفجاری است. تمرین انفجاری که با عنوان تمرین اینتروال نیز شناخته می‌شود، ورزش‌های انفجاری کوتاه با شدت زیاد را با مراحل آهسته‌ی ریکاوری ترکیب می‌کند. سپس این در طی جلسه‌ی تمرین تکرار می‌شود.

تفاوت عمده‌ی آن این است که شما با شدت بیشتر، معمولاً حدود ۸۵ تا ۱۰۰ درصد از حداکثر ضربان قلبتان، در مقایسه با ۵۰ تا ۷۰ درصد معمول برای فعالیت‌های استقامتی متوسط، تمرین خواهید کرد.

شیوه‌های ورزشی مشابه برای تمرین انفجاری شامل تمرین اینتروال با شدت بالا (تمرینات HIIT) و تمرین تاباتا (Tabata) است.

یک مزیت دیگر تمرین انفجاری این است که تقریباً در همه‌جا می‌تواند انجام شود، و نیاز به عضویت گزاف باشگاه ندارد. تقریباً می‌توانید آن را در خانه، در یک پارک یا اگر در سفر هستید در اتاق هتل انجام دهید.

 

این نمونه‌ای از یک تمرین انفجاری کوتاه است:

 

چند حرکت پایه انتخاب کنید، که آن‌ها را ۴ راند انجام خواهید داد. مثلاً فرض کنیم اسکات، پروانه، شنای سوئدی و دویدن درجا.
هر یک از این حرکات را به مدت ۴۵ ثانیه انجام داده و پیش‌ از اینکه حرکت بعدی را شروع کنید ۱۵ ثانیه استراحت کنید.
سعی کنید در طول این ۴۵ ثانیه تا جایی که می‌توانید سخت کار کنید. می‌توانید خودتان را به چالش بکشید تا ببینید در هر مرحله‌ی تمرین چند تکرار می‌توانید انجام دهید، که باعث می‌شود متمرکز بمانید و سخت‌تر کار کنید.
یک دقیقه بین هر راند استراحت کنید.
وقتی هر ۴ راند را تکمیل کردید، پس با موفقیت یک جلسه تمرین انفجاری ۲۰ دقیقه‌ای را انجام داده‌اید. تبریک!
گام سوم: ۵ حرکت ساده انجام دهید تا به کمرتان شکل دهید!
می‌دانم پیش‌ از این اشاره کردم که چیزی تحت عنوان کاهش موضعی وجود ندارد. یعنی ما نمی‌توانیم فقط کرانچ انجام دهیم تا چربی‌ها را آب کنیم. همه‌ی ما آرزو می‌کنیم که کاش این‌گونه بود، و قطعاً دوز و کلک‌های زیادی در بازار وجود دارد که به ما چنین قولی می‌دهند، اما این در حقیقت ترکیبی از تغذیه‌ی صحیح و ورزش است.

گرچه همان‌طور که گفته شد قطعاً راه‌هایی وجود دارد که وقتی همراه با آن موارد انجام شوند می‌توانند به ساخت عضله‌ی بهتر و داشتن یک کمر باریک بدون چربی که خواهان آن هستیم کمک کنند.


موارد زیر ۵ ورزش برتر من برای خلاصی از چربی‌های سرسخت پهلو است:

 

کرانچ سگ پرنده (Bird Dog Crunches)
مسخره به نظر می‌رسد، می‌دانم. اما این حرکت را به حالت چهاردست‌وپا شروع کنید. بعد از آن بازوی راستتان را در جلو و پای چپتان در پشت سرتان دراز کنید. این بخش به‌تنهایی ممکن است تعادل شما را به چالش بکشد!

وقتی به‌اندازه‌ی کافی احساس پایداری داشتید تا قسمت بعدی را شروع کنید، پا و دستتان را سر جای خود برگردانده و سعی کنید آرنج خود را در پایین به هم برسانید. در این حالت چند لحظه مکث کنید و دوباره دست‌وپا را دراز کرده و ۱۰ تا ۱۵ تکرار انجام دهید. بدیهی است که بعد از آن حتماً برای طرف دیگر بدن نیز حرکت را انجام دهید.

اگر انجام حرکت برای یک طرف بدنتان سخت‌تر است شگفت‌زده نشوید!

پلانک از پهلو با بالا آوردن پا (Side Plank with Leg Raise)
این یک حرکت شگفت‌انگیز دیگر است که واقعاً عضلات مورب شما را هدف قرار می‌دهد.

بر روی یک سطح صاف به پهلو دراز بکشید، مهم نیست با کدام سمت بدن شروع می‌کنید چون مطمئن هستم تابه‌حال آن را مشخص کرده‌اید، و آن را بر روی طرف دیگر بدن نیز انجام خواهید داد. وقتی به پهلو هستید، پاها، زانوها، باسن و شانه‌ها را طوری بگیرید که تا حد امکان در یک خط مستقیم باشند. سپس، با تکیه بر روی آرنجتان خودتان را بالا بکشید، و تا جایی که می‌توانید وضعیت سفت و محکم بدنتان را حفظ کنید.

حال بازوی مخالف خود را به سمت بالا دراز کنید. الان در وضعیت پلانک از پهلو هستید، که ممکن است به‌اندازه‌ی کافی چالش‌برانگیز باشد. درصورتی‌که تمایل داشتید یک نسخه‌ی پیشرفته‌تر را امتحان کنید، پای رویی خود را بلند کرده و نگه‌دارید. هدفتان در این حرکت باید این باشد که به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه و درمجموع ۳ تا ۴ ست این وضعیت را نگه‌دارید. بین هرکدام حدود ۳۰ ثانیه استراحت کنید.

کرانچ مرد عنکبوتی (Spiderman Crunch)
این تمرین در اصل نوعی شنای سوئدی است. از وضعیت شنای سوئدی شروع کنید، وقتی خودتان را پایین می‌برید، پای راست را بلند کرده و زانوی راستتان را به آرنج راست برسانید. وقتی بالا می‌آیید، پای راست را به حالت اولیه برگردانید و این فرآیند را برای طرف چپ تکرار کنید. پهلوها را بعد از ۱۰ تکرار عوض کنید و حدود ۳ تا ۴ ست انجام دهید.

حرکت انعطاف پذیری با یک پا (Single-Leg Toe Touches)
این حرکت را در حالت دراز کشیده به پشت و پاها کاملاً کشیده و بازوها بالای سر شروع کنید. سپس پای راست را مستقیماً به سمت بالا دراز کرده و زانویتان کمی خمیده باشد، و سعی کنید این وضعیت را در طول انجام حرکت حفظ کنید.

هنگامی‌که عضلات شکمی را منقبض می‌کنید، بازوی راست را جلو برده و پای راستتان را لمس کنید و درمجموع ۱۰ تکرار انجام دهید. طرفین بدن را عوض کرده و ۱۰ تکرار دیگر انجام دهید و سعی کنید برای هر طرف بدن ۳ تا ۴ ست انجام دهید.

حرکت کوهنوردی ضربدری (Cross-Body Mountain Climber)
باز هم برای این حرکت باید در وضعیت شنای سوئدی یا پلانک قرار بگیرید. سپس با بالا آوردن زانوی راست به سمت آرنج چپتان شروع کنید، برگردانید، و سپس زانوی چپتان را به سمت زانوی راست ببرید.

به‌آرامی شروع کنید تا تمرین کنید و سپس سعی کنید تا جایی که می‌توانید سریع انجام دهید. این یک حرکت عالی است که می‌توانید به مجموعه تمرینات انفجاری خودتان نیز اضافه کنید.


موارد احتیاط
گرچه رژیم و ورزش برای ما خوب هستند و منجر به زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری می‌شوند، همیشه یک ایده‌ی خوب این است که پیش از انجام یک برنامه‌ی تمرینی جدید از پزشکتان اجازه بگیرید. و اگر مطمئن نیستید که برخی حرکات را چگونه انجام دهید، یا کمی راهنمایی بیشتر لازم دارید، منابع بسیاری وجود دارند که کمک می‌کنند تا بدون خطر و به شکل مؤثری به اهداف خود برسید.

مطلب پایانی
لازم نیست چربی‌های سرسخت پهلو را دوست داشته باشیم و با آن‌ها زندگی کنیم. ما می‌توانیم از آن‌ها جدا شویم، و باید این کار را انجام دهیم!

داشتن چربی اضافه درنهایت ناسالم است و فشار ناخواسته‌ی زیادی به قلب و مفاصل ما وارد می‌کند. اگرچه دقیقاً یک ترفند خاص برای از بین بردن آن‌ها وجود ندارد، اما از طریق ترکیبی از عادات غذایی بهتر و افزودن تحرک بیشتر (و برخی ورزش‌های سخت و مؤثر) به برنامه‌ی روزانه‌ی خود قطعاً می‌توانید از شر آن‌ها خلاص شوید.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نگین حبیب زاده

 

طب سوزنی می تواند ریزش مو را درمان کند. همانطور که می دانید طب سوزنی قادر است جریان خون به پوست سر را تحریک نماید. همین امر باعث می‌شود فولیکول‌های مو تغذیه شوند.

طب سوزنی چگونه کار می‌کند؟
طب سوزنی در برگیرنده استفاده از سوزن‌های ریز و نازکی است که در قسمت‌های مختلف بدن فرو می‌رود. نظریه اصلی در مورد طب سوزنی در برگیرنده مفهومی است که بیان می‌کند زندگی انرژی را به کل بدن می‌فرستد و به ما اجازه می‌دهد صحبت کنیم، حرکت نماییم، غذا بخوریم و نفس بکشیم.

زمانی که این انرژی ناکافی باشد، مسدود گردد یا دچار عدم تعادل در بدن شود، بیماری رخ خواهد داد. طب سوزنی نیز این شرایط را تحریک می‌کند و باعث می‌شود خون به کل بدن برسد. در چنین شرایطی بدن عملکرد بهینه خود را باز می‌یابد.

طب سوزنی

طب سوزنی و رشد موها:
طبق گفته‌های پزشکان چینی، کیفیت موها به مقدار انرژی بدن، خون و انرژی کلیه‌ها در بدن بستگی دارد. کلیه تغذیه موها را کنترل می‌کند. زمانی که بدن مقدار انرژی کافی نداشته باشد، ریزش مو آغاز می‌شود. طب سوزنی تلاش می‌کند انرژی مورد نیاز بدن را فراهم کند و جریان خون در کل بدن را تحریک نماید. همچنین این طب کلیه‌ها را تقویت می‌کند و رشد سالم موها را بیشتر می نماید. اعمال طب سوزنی بر روی پوست سر می تواند جریان خون را تحریک کند و باعث رشد موهای جدید گردد.

تکنیک‌های به کار رفته در طب سوزنی:
طب سوزنی و گیاهان دارویی

متخصص طب سوزنی تعدادی سوزن ریز را در قسمت‌های مختلف بدن فرو می برد. اینکار باعث تحریک انرژی بدن و جریان خون می‌شود. همچنین این فرد می‌تواند از یک چکش هفت ستاره ای استفاده کند که ابزاری شبیه چکش است و سوزن‌های ریزی دارد. این چکش می‌تواند سطح پوست را تحریک نماید.

متخصص طب سوزنی چکش کوچک را به آرامی به سطح پوست سر می‌زند و جریان خون را به این شیوه تحریک می‌نماید. همین امر موجب می‌شود موهای جدیدی بر روی سر رشد کند.

رژیم غذایی، مکمل‌ها و گیاهان دارویی:
متخصص طب سوزنی ممکن است به شما توصیه کند رژیم غذایی خود را تغییر دهید، از مکمل‌های خاصی استفاده نمایید یا از گیاهان دارویی برای ترویج رشد موها استفاده کنید. طبق مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۴، محققان دریافتند افرادی که از طب سوزنی به همراه داروهای گیاهی استفاده می‌کنند نرخ بهبود ۸۳ درصدی در ریزش موهای خود خواهند داشت.

همچنین بخوانید: خواص روغن اسطوخودوس برای رشد مو
پیدا کردن یک فرد متخصص:
برای اینکه بتوانید از مزایای طب سوزنی بهره مند شوید باید به دنبال یک فرد متخصص طب سوزنی باشید. بیشتر افرادی که در این حوزه کار می‌کنند مجوزهای لازم را ندارند. سعی کنید به هنگام مراجعه، مجوز این افراد را نیز مورد بررسی قرار دهید.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نگین حبیب زاده


با وجود همه پول و زمانی که محققان در مطالعه سرطان سینه اختصاص داده اند، پیش بینی زمان و علت آن هنوز مشخص نشده است.

کارشناسان می دانند چگونه سرطان سینه دوباره اتفاق می افتد. پس از درمان اولیه سرطان، به اصطلاح “سلول های بذری” می توانند از پستان به سایر قسمت های بدن مهاجرت کنند. در هر کجا که این سلول ها توقف کنند، سلول های سرطانی جا خوش می کنند و گاهی اوقات سال ها طول می کشد تا دوباره سرطان دیده شود.

در حالیکه کارشناسان هنوز هم به دنبال تشخیص مکانیزم هستند، تحقیقات به تغییر سبک زندگی و رفتارهایی که ریسک سرطان را پایین می آورد، متمرکز شده اند.

الن وارنر، مدرس، استاد پزشکی در دانشگاه تورنتو و دانشمند وابسته در موسسه تحقیقاتی Sunnybrook، می گوید: “زنان چیزهایی را می شنوند که به آنها کمک می کنند تا ریسک سرطان را کاهش دهد اما لازم نیست.” او می گوید اجتناب از لبنیات، کربوهیدرات ها و سویا به هیچ عنوان کمک نمی کند”.

وارنر می افزاید: “سویا ماده خوبی است.” تحقیقات نشان می دهد پروتئین سویا و ترکیبات آن خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می دهد.

وارنر می گوید دلایل زیادی برای مصرف غذاهای ارگانیک وجود دارد اما سرطان سینه جزو این دلایل نیست. او مطالعه ای در مورد تغییرات شیوه زندگی انجام داد تا کاهش خطر ابتلا به سرطان را بررسی کند.

بر اساس بررسی وارنر و برخی تحقیقات جدید دیگر، در اینجا همه چیزهایی که می توانید انجام دهید تا از بازگشت سرطان پستان جلوگیری شود ذکر شده است.

به طور منظم ورزش کنید
دکتر وارنر می گوید: ورزش منظم – حداقل ۲ ونیم ساعت در هفته – در کاهش خطر ابتلا به سرطان بسیار مهم است. متأسفانه فقط ۱۳٪ از بازماندگان سرطان سینه در ایالات متحده ورزش می کنند.

ممکن است ورزش پس از رهایی از سرطان کاری دشوار باشد. اما از آن جایی که ورزش باعث کاهش التهاب و سطوح هورمون های مرتبط با بازگشت سرطان می شود، به نظر می رسد بهترین راه دفاع باشد.

وزن مناسب
دکتر وارنر می گوید: از دست دادن وزن با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه مرتبط نیست. اما شواهد خوبی وجود دارد مبنی بر اینکه اجتناب از افزایش وزن و اتخاذ یک رژیم سالم در طول و پس از درمان سرطان پستان در جهت بهبود شما موثر است.

متخصصان دیگر نیز موافق هستند. Elisa Port، ، رئیس بخش جراحی پستان در مرکز پستان Dubin Breast Hospital و پژوهشگر بنیاد تحقیقات سرطان سینه می گوید: “زنان دارای اضافه وزن و چاقی بیشتر از افرادی که وزن سالم دارند، در معرض خطر سرطان هستند.”

از مصرف بیش از اندازه مشروب بپرهیزید
دکتر پورت می گوید: “نوشیدن در حد کم” – یعنی سه یا چهار نوشیدنی در هفته – معقول و بی خطر است. اما از مصرف روزانه مشروبات باید اجتناب شود.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ در مجله بین المللی سرطان نشان می دهد افرادی که بیش از یک نوشیدنی در روز می خورند ۲۸ درصد بیشتر از سایرین در معرض برگشت سرطان هستند.

داروهای تجویز شده را مصرف کنید
دکتر پورت می گوید: “سازگاری با داروهای تجویز شده برای کاهش احتمال خطر بیماری بسیار مهم است.”

مطالعات متعدد، از جمله یک مقاله ۲۰۱۶ در مجله پزشکی نیوانگلند، عوامل ضداستروژن را نشان داده است. مهار کننده های آروماتاز می توانند از بازگشت سرطان پستان جلوگیری کنند. دکتر پورت می گوید: به دلیل عوارض جانبی و سایر عوامل، بسیاری از زنان از مصرف این داروها جلوگیری می کنند.

مصرف ویتامین C و D بیشتر
بازنگری های وارنر نشان می دهد مصرف مکمل ویتامین C می تواند میزان خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد. مقدار پایین ویتامین D همچنین باعث بدتر شدن سرطان سینه می شود، بنابراین مصرف مکمل ویتامین D ممکن است سودمند باشد. گرچه نتیجه تحقیق در این مورد قطعی نیست.

الگوی غذا خوردن خود را تغییر دهید
شواهد بیشتر نشان می دهد روزه گرفتن یا اجتناب از خوردن غذا، می تواند مزایای زیادی برای سلامتی داشته باشد.

در یک مطالعه در ۲۰۱۶ در JAMA Oncology، بیماران مبتلا به سرطان پستان که هر روز بیش از ۱۳ ساعت یا بیشتر غذا نمی خورند، در مقایسه با افرادی که روزه نمی گیرند خطر ابتلا به سرطان کمتری دارند. این ساده تر از آن است که به نظر می رسد: اساسا، شما ۱۳ ساعت یا بیشتر بین آخرین غذایی که شب خورده اید تا اولین غذایی که صبح خورده اید فاصله گذاشته اید. از ساعت ۸ بعد از ظهر خوردن را متوقف کنید، و می توانید صبح روز بعد ۹ صبح صبحانه بخورید.

چای سبز بنوشید
باز هم تحقیق ناقص است. اما زنان مبتلا به سرطان سینه که چای سبز زیاد مصرف می کنند، سه فنجان یا بیشتر در روز، بهتر در مقابل بازگشت بیماری در برابر افرادی که چای سبز نمی نوشند، محافظت می شوند.

یکی از مطالعات ژاپنی نشان می دهد در خانم هایی که چای سبز می خورند احتمال خطر سرطان به میزان ۳۱٪ کاهش یافته است. گفتنی است، مشخص نیست که آیا افزایش چای سبز باعث افزایش حفاظت می شود یا خیر.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نگین حبیب زاده

 

بررسی اجمالی

آیا مدام در ناحیه ی پیشانی خود احساس خارش می کنید؟ پوست خارش دار، که به عنوان سوزش نیز شناخته می شود، می تواند به وسیله طیف وسیعی از محرک ها، عفونت ها یا شرایط روحی ایجاد شود.

تشخیص علت خارش پیشانی ممکن است دشوار باشد، اما احتمالا این عارضه ناشی از یک مشکل روانی ساده است که می تواند در خانه نیز درمان شود.

با این حال، اگر خارش پیشانی شما با نشانه های دیگری همراه است یا به وسیله ی استرس ایجاد شده، بهتر است در اولین فرصت به پزشک معالج خود مراجعه کنید.


علل خارش پیشانی

خارش پیشانی می تواند توسط انواع مختلفی از محرک های انسانی و طبیعی ایجاد شود. در اغلب موارد، خارش پیشانی موقت و قابل درمان است.

خارش پیشانی بدون وجود بثورات
تشخیص علت خارش پیشانی بدون وجود هیچ گونه بثورات یا لکه ای می تواند گیج کننده باشد.

بدون نشانه های قابل توجه، تشخیص خارش پیشانی ممکن است دشوار باشد.

در اینجا چند علت رایج که ممکن است باعث بروز این مشکل شوند ذکر گردیده اند:

آلرژی. اگر با چیزی که معمولا باعث واکنش آلرژیک می شود، تماس داشته باشید، پیشانی شما ممکن است به علت تماس با این ماده ی آلرژیک دچار خارش شود. اگر در تماس با آلرژی شناخته شده ای قرار نگرفته اید، ممکن است آلرژی شما فصلی باشد. بهتر است چهره ی خود را مدام بشویید تا هر گونه ماده ی تحریک کننده باقی مانده که باعث ایجاد خارش می شود از روی آن زدوده شود. سعی کنید تماس با آلرژن ها را محدود کرده یا با آن ها تماس نداشته باشید.
محصولات مراقبت از مو. اغلب محصولات مراقبت از مو (مانند رنگ مو، شامپو، اسپری مو و ماوس) می توانند حاوی مواد شیمیایی خطرناکی باشند که ممکن است باعث خارش، خشک شدن پوست یا خارش سر و پیشانی شما شوند. این گونه محصولات شامل روغن های معدنی، سولفات ها، الکل ها و عطرها هستند. اگر فکر می کنید که یک محصول جدید مراقبت از مو ممکن است باعث خارش پیشانی شما شده باشد، فورا استفاده از آن را کنار بگذارید.
هدبند و کلاه. وسایل شخصی مانند کلاه، هد بند، یا انواع سربندها می توانند موجب خارش و تحریک ناحیه ی پیشانی شوند. این امر ممکن است به علت واکنش پوست پیشانی شما با پارچه یا گرما و عرق ناشی از استفاده از کلاه یا هد بند به وجود آید. برای چند روز بهتر است از کاه یا هدبند استفاده نکنید تا ببینید که آیا مشکل شما بهبود می یابد یا خیر.
پوست خشک و بهداشت. خارش پیشانی ممکن است ناشی از پوست خشک یا آکنه باشد. اگر پوست شما به طور کاملا واضحی خشک شده باشد، بهتر است منطقه ای که پوستش خشک شده را بشویید و از یک مرطوب کننده ضدعفونی کننده برای منطقه ی مورد نظر استفاده کنید. اگر مرطوب کننده فایده ای نداشت و یا خارش شما بهبود نیافت، با پزشک خود مشورت کنید.
همچنین بخوانید: دلیل خارش انگشتان دست و پا و راه های درمان
خارش پیشانی به همراه بثورات
بثورات معمولا به عنوان یک واکنش التهابی به یک ماده ی تحریک کننده بر روی پوست به وجود می آیند. بثورات پیشانی ممکن است قرمز، کبود یا سفید رنگ باشند و بافت های متفاوتی داشته باشند. اگر در پیشانی خود متوجه جوش های زیادی شدید و از علت آن مطمئن نیستید، بهتر است حتما زمانی را برای مراجعه به پزشکتان اختصاص دهید.

 

سایر علل رایج ابتلا به جوش پیشانی عبارتند از:

بثورات ناشی از گرما یا آفتاب سوختگی. اگر در پیشانی خود جوش هایی دارید و در هوای گرم مدام در خارج از منزل هستید، ممکن است دچار خارش ناشی از گرما یا آفتاب سوختگی شوید. بثورات ناشی از گرما و آفتاب سوختگی معمولا در طی چند روز از بین می روند، اما استفاده از لوسیون ها و ژل های فاقد نسخه می تواند برای از بین بردن خارش و تسکین آن ها مفید باشد. در آینده، از اقدامات پیشگیرانه ای مانند ماندن در سایه و یا اجتناب از سر پوش و کلاه و هد بند استفاده نمایید.
نیش حشرات و عنکبوت. اگر شما در پیشانی خود با بثورات قرمز رنگی مواجه شده اید که در حال افزایش هستند، بهتر است احتمال گزیده شدن توسط حشرات را نیز مد نظر قرار دهید. شما می توانید این نوع خارش را با استفاده از اسپری های حشره کش یا پوشانیدن سر از بین ببرید. اگر بر روی پیشانی خود شاهد تاول هایی به همراه بخش های ملتهب قرمز رنگ هستید، ممکن است توسط یک عنکبوت گاز گرفته شده باشید. اگر این تاول ها تا چند روز ناپدید نشوند یا اگر علائمی مانند تب، تهوع یا استفراغ را مشاهده نمودید، با پزشک خود مشورت کنید.
استرس. بثورات ناشی از استرس می توانند بر روی هر بخشی از بدن ظاهر شود. چهره و گردن احتمالا بهترین بخش هایی هستند که بثورات ناشی از استرس و فشار روحی در آن ها پدیدار می شوند . این گونه بثورات معمولا با افزایش فشار روحی و استرس، بیشتر نیز می شوند. ممکن است شما به علت اضطراب یا اختلال روانی در بخش های مختلف بدنتان احساس خارش کنید و این خارش می تواند با جوش و کهیر همراه بوده و یا عاری از آن ها باشد. اگر این علائم به طور مداوم ادامه پیدا کرد یا دوباره عود نمودند به پزشک خود مراجعه کنید.
بیماری های عفونی. شما ممکن است در تماس با باکتری هایی قرار داشته باشید که سبب بروز خارش هایی در ناحیه ی پیشانی تان شوند. از جمله ی این بیماری ها می توان به آبله مرغان، سرخک یا عفونت های قارچی اشاره کرد. اگر فکر می کنید که به یکی از این بیماری ها مبتلا شده اید، باید در اسرع وقت به دکتر خود مراجعه کنید.
همچنین بخوانید: خارش سینه نشانه چیست؟ راه های درمان خانگی
درمان خارش پیشانی
خبر خوب این است که شما می توانید علائم خارش پیشانی را در خانه و با استفاده از داروها و درمان های خانگی از بین ببرید.

 

درمان های خانگی می تواند شامل موارد زیر باشد:

جوش شیرین
بلغور جو دوسر کلوئیدی
کمپرس یخ
لوسیون های ضدعفونی کننده
صابون ملایم
آنتی هیستامین های غیر دارویی مانند دیفن هیدرامین (بنادریل)، فکسوفنادین (آللوگرا) یا لوراتادین (آلوارت، کلاریتین)
در شرایطی که خارش یا خارش پیشانی شدیدتر شد، باید از موارد زیر پیشگیری کنید:

دوش آب گرم
لوسیون های معطر
قرار گرفتن در معرض گرمای بیش از حد
ماندن بیش از حد در زیر نور خورشید
صابون های سخت و شامپو
تماس با تحریک کننده های شناخته شده
همچنین بخوانید: چرا خاراندن محل خارش لذت‌بخش است ؟!
خارش پیشانی و حاملگی
در دوران بارداری، زنان دچار تغییرات و اختلالات هورمونی مختلفی می شوند و این امر ممکن است باعث ایجاد انواع مختلفی از بیماری های پوستی در آن ها شود.

 

مشکلات پوستی ناشی از بارداری عبارتند از:

درماتیت آتوپیک
پسوریازیس
آکنه
خارش پوستی ناشی از بارداری
التهاب فولیکولی خارش دار


اگر از قبل با مشکلات پوستی مختلفی دست و پنجه نرم می کنید، تغییرات هورمونی ممکن است این شرایط را بیشتر تحت تاثیر قرار دهند.

گزارش شده است که برخی از بیماری ها مانند پسوریازیس و بیماری فاکس فوردیس در طی دوران بارداری بدتر نیز می شوند.

خبر خوب این است که بسیاری از مشکلات پوستی که در دوران بارداری ظاهر می شوند پس از زایمان از بین خواهند رفت.

بردن خارش پیشانی می تواند به وسیله محصولات مو، نیش حشرات، گرما و یا بسیاری از علل دیگر پدید آید.

به طور معمول، اگر پیشانی شما دچار خارش شده، می توانید آن را در خانه با مواد طبیعی و بدون دارو درمان کنید.

اگر دچار بثورات شدید پوستی شده اید و یا متوجه علائم دیگری شده اید که خارش ناخوشایندی دارند، پزشک خود را در جریان امور قرار دهید.



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نگین حبیب زاده

اگر هنوزم برای شروع مدیتیشن شک دارید پس این مقاله را تا آخر بخوانید.

 

استرس را کاهش می‌دهد
نتایج تحقیقاتی که ماه گذشته در مجله روانشناسی سلامت منتشر شد، نشان داد که مراقبه‌ نه تنها با کاهش استرس در ارتباط است، بلکه از میزان ترشح هورمون‌های استرس موسوم به کورتیزول نیز می‌کاهد.


اجازه می‌دهد خود واقعیمان را بشناسیم
با مدیتیشن خود واقعیمان را بشناسیم. مدیتیشن کمک می‌کند تا از خوش‌بینی افراطی نسبت به خودمان دست برداشته، رفتار و کردار خود را معقولانه‌تر تجزیه‌ تحلیل کنیم. نتایج مطالعاتی که در مجله‌ای در زمینه دانش روانشناسی به چاپ رسید، اثبات کرد که با مراقبه می توانیم بر نقاط ضعفی که گاه عیب‌های ما را بزرگ‌تر و گاه کوچک‌تر از حد واقعی جلوه می‌دهند، غالب شویم.

سبب رشد و تعالی فردی شما می‌شود
محققان دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا، دریافتند که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که تمرینات مدیتیشن انجام می‌دهند در دروسی که نیازمند استدلال‌های کلامیست، عملکرد بهتری دارند و همچنین تاثیرات مثبتی را در حافظه فعالشان تجربه کرده‌اند.

محققان در مجله دانش روانشناسی آورده‌اند که: “یافته‌‌های ما بر این امر اشاره دارد که انجام فعالیت‌های مدیتیشن به صورت حرفه‌ای، تکنیکی موثر و کارآمد در بهبود عملکرد شناختی درجهت حصول دستاوردهای ارزشمند است.”

سبب کارآمدی سربازان می‌شود
نیروی دریایی ایالات متحده در پی کشف این است که مدیتیشن‌های مراقبه‌ای چطور موجب افزایش کارایی سربازان می‌شود و امکان کنترل استرس و رهایی از افکار استرس‌زا را برای سربازان فراهم می‌آورد.

به افراد مبتلا به آرتروز کمک شایانی می‌کند
در سال ۲۰۱۱ مقاله‌ای در مجله سالنامه بیماری رماتیسم به چاپ رسید که نشان می‌داد، اگرچه تمرینات مدیتیشن کمکی به کاهش دردهای ناشی از آرتروز مفاصل نمی‌کند اما از میزان استرس و خستگی مفرط این بیماران می‌کاهد.

عملکرد حفاظتی مغز را تغییر می‌دهد
محققان دانشگاه اورگان دریافتند که ترکیبی از فعالیت‌های جسمانی و ذهنی در کنار هم که از تکنیک‌های مدیتیشن است، در واقع تغییراتی در عملکرد مغز پدید می‌آورد که منجر به ایستادگی مغز در برابر بیماری‌های روحی می‌شود. در عین حال تمرینات مدیتیشن میزان سیگنال‌هایی که به مغز مخابره می‌شود و تراکم آکسونی خوانده می‌شود را افزایش داده و همین امر موجب افزایش بافت‌های محافظ مغز در اطراف آکسون‌ها واقع در منطقه کمربندی قدامی مغز می‌گردد.

کنترل کننده شدت و ضعف عملکرد مغز است
آیا از اینکه مراقبه شما را متمرکز‌تر و متفکرتر کرده، شگفت‌زده نیستید؟ بر طبق نتایج مطالعاتی که در مجله Human Neuroscience منتشر شد: مدیتیشن به مغز کمک می‌کند تا کنترل بهتری روی پردازش درد و احساسات داشته باشید، به‌خصوص در کنترل ریتم امواج آلفا (که نقش مهمی در درک احساساتی که مغز تمرکز بیشتری روی آن دارد ایفا می‌کند).

نوای موسیقی را دلنشین‌تر می‌کند
بر اساس یافته‌های منتشر شده در زمینه روانشناسی موسیقی، مراقبه تعامل کانونی ما را با موسیقی افزایش می‌دهد، به ما کمک می‌کند تا حقیقتا از موسیقی که گوش می‌دهیم لذت برده و آن را با اعماق وجودمان حس کنیم.

حتی هنگامی‌ که در حین تمرینات مدیتیشن نباشیم هم به ما کمک می‌کند.
لزومی ندارد برای بهره‌گیری از مزایای پردازش‌ احساسات از سوی مغز، عملا در حال مدیتیشین باشید. یکی از یافته‌های منتشر شده در مجله Human Neuroscience نشان می‌دهد که ناحیه آمیگدال که مسئول واکنش‌های احساسی است با مدیتیشن دستخوش تغییرات مثبتی می‌شود و این روند حتی هنگامی که فرد عملا در حال مدیتیشن هم نیست، ادامه دارد.

دارای ۴ المان است که به روش‌های گوناگون به ما کمک می‌کند
طبق مطالعات توصیفی در زمینه دانش روانشناسی، مزایای مدیتیشن بر روی سلامت را می‌توان در ۴ اصل اساسی خلاصه نمود: شناخت جسم ، خودشناسی، تعدیل عاطفی و تعدیل حواس.

به پزشکتان کمک می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشد
دکترها، گوش بدهید: مراقبه به شما کمک می‌کند تا به بیمارانتان اهمیت بیشتری بدهید. تحقیقات صورت گرفته در مرکز پزشکی دانشگاه روچستر اثبات کردند که پزشکانی که به تمرینات مراقبه ممارست دارند کمتر قضاوت می‌کنند، بیشتر خودآگاهی دارند و در تعامل با بیماران و گوش دادن به مشکلات آنان شنوندگان بهتری هستند.

از شما فرد بهتری می‌سازد
شک نکنید که ما عاشق همه جنبه‌های مدیتیشن خواهیم شد. یافته‌های منتشر شده در مجله دانش روانشناسی حاکی از این است که مدیتیشن از ما فرد دلسوزتری می‌سازد و این به نفع افرادیست که با آنها در تعامل هستیم. محققان دانشگاه هاروارد دریافتند که مدیتیشن با فضائل اخلاقی در ارتباط است و از شما فرد نیکوکاری می‌سازد.

در رویارویی با سرطان کمی از فشار روحی شما می‌کاهد
محققان اثبات کردند که مدیتیشن و هنردرمانی دو عنصر جدایی‌ناپذیرند که به طرز چشمگیری از فشارهای روحی زنان مبتلا به سرطان سینه می‌کاهد. بعلاوه با تصویربرداری‌هایی از مغز‌ اثبات کردند که در واقع مدیتیشن با تغییرات مغز در برابر فشارهای روحی، بروز احساسات و اعمال خیرخواهانه پیوند خورده است.

به سالمندان کمک می‌کند تا کمتر احساس تنهایی کنند.
احساس تنهایی در بین سالمندان امریست خطرناک و همین امر خطر بروز بسیاری از بیماری‌ها را در بین آنان تقویت می‌کند. اما محققان دانشگاه کالیفرنیا دریافتند که مراقبه به کاهش حس تنهایی در بین افراد سالمند کمک شایانی می‌کند و از آنجایی که بروز ژن‌های مرتبط با التهابات را سرکوب می‌کند، موجب تقویت نیروی سلامتی در بدن آنها می‌گردد.

موجب کاهش هزینه‌های درمان می‌شود
مراقبه نه تنها برای حفظ سلامت مفید است، بلکه در حفظ پول‌هایتان هم بی‌تاثیر نیست. تحققیات منتشر شده در مجله ترویج سلامتی نشان می‌دهد که افرادی که به صورت حرفه‌ای به مدیتیشن می‌پردازند، در مقایسه با افرادی که از انجام تکنیک‌های مدیتیشن خودداری می‌کنند، سالانه هزینه کمتری را صرف امور درمانی می‌کنند.

اسلحه‌ای در فصل سرماست
علاوه بر اینکه تمرین‌های آن حافظ بهداشت و سلامت است، مراقبه و تمرینات مدیتیشن، عواقب ناخوشایند سرماخوردگی را کاهش می‌دهند.

محققان دانشگاه پزشکی و سلامت ویسکانسین دریافتند که افرادی که در فعالیت‌های مدیتیشن شرکت می‌کنند، کمتر به بیماری‌های عفونی تنفسی حاد مبتلا و به طبع مرخصی‌های استعلاجی کمتری درخواست می‌کنند و همچنین طول درمانشان کوتاه‌تر وعلائم بیماری‌هایشان از شدت کمتری برخوردار است.

خطر ابتلا به افسردگی را در بین زنان باردار کاهش می‌دهد
از آن‌جایی که از هر ۵ زن باردار ۱ نفر افسردگی بارداری را تجربه می‌کنند، آن دسته از زنانی که به ویژه خطر ابتلا به افسردگی در آنها بالاست، می‌توانند از تمرینات یوگا بهره‌مند شوند.

دکتر ماریا موزیک در بیانیه‌ای اعلام کرد، مطالعات در زمینه تاثیرات یوگا بر زنان باردار محدود است، اما بسیار دلگرم کننده‌. این مطالعه زمینه‌ساز مطالعات بیشتر در ارتباط با اینکه چطور یوگا منجر به قدرت و احساس مثبت در زنان باردار می‌شود شده است.

خطر ابتلا به افسردگی را در بین نوجوانان نیز کاهش می‌دهد.
بر اساس مطالعات انجام شده از سوی دانشگاه لووین، آموزش تمرینات یوگا در خلال برنامه‌های تحصیلی به نوجوانان کمک می‌کند تا فشارهای روحی، اضطراب و افسردگی کمتری را متحمل شوند.

در راستای هدف کاهش وزن با شما همراهی می‌کند
آیا در تلاشید که برای حفظ سلامت خود چند کیلو از وزنتان را کاهش دهید؟ بر اساس بررسی‌های انجام شده از سوی روانشناسان که در یکی از مجلات آمریکا به چاپ رسید و همچنین اعلان انجمن روانشناسی امریکا، مدیتیشن بهترین همراه شما خواهد بود.

طبق بررسی‌های انجام شده از هر ۱۰ روانشناس ۷ نفر تمرینات مراقبه را فوق‌العاده‌ترین و پسندیده‌ترین استراتژی برای کاهش وزن تلقی می‌کنند.

خواب بهتری خواهید داشت
و اما آخرین نکته و برترین نکته! مطالعات انجام شده از سوی دانشگاه یوتا در زمینه تمرینات مراقبه اثبات می‌کند که این تمرینات نه تنها در کنترل بهتر احساسات و عواطف موثر است، بلکه در بهبود خواب شبانه نیز تاثیرگذار است.

گزارش شده افرادی که به صورت فعالانه در تمرینات مدیتیشن شرکت می‌کنند کنترل بهتری بر روی احساسات و رفتارهای خود در طی روز دارند. بعلاوه محققان اعلام کردند که: مدیتیشن‌های پیشرفته، از فعالیت مغز در هنگام خواب می‌کاهد و همین امر مزایای فراوانی در کیفیت خواب و حتی فراتر از این، یعنی کنترل استرس دارد.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نگین حبیب زاده

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که دانشمندان و کمپانیهای تولید خمیر دندان و انستیتوهای دندانپزشکی در مورد اینکه بهترین روش مسواک زدن چیست با هم به توافق نرسیده‌اند.

مقاله‌ای که در ژورنال British Dental به چاب رسید نگاهی به پیشنهادات مختلفی می‌اندازد که از سوی کمپانیهای تولید خمیر دندان و انستیتوهای دندانپزشکی از ۱۰ کشور مختلف ارائه شده‌اند. آنها به محدوده مختلفی از پیشنهادات در مورد نحوه صحیح مسواک زدن، زمان مناسب آن و تعداد دفعات تکرار آن در طول روز برخورده‌اند.

محققان به هیچ گونه توافق روشنی بین این منابع مختلف نرسیده‌اند و این عدم توافق بین این شرکتها در مورد روش صحیح مسواک زدن نگران کننده است.

اوبری شیهام پروفسور بازنشسته سلامت عمومی دندان و نویسنده مقاله می‌گوید

” اگر مردم از انستیتو دندانپزشکی یک سخن بشنوند و از شرکتهای تولید خمیر دندان سخن دیگر و کمپانیهای تولید مسواک هم حرف خودشان را بزنند، این همه تناقض در گفتار آنها را گیج خواهد کرد و نمی‌توانند بفهمند که بهترین روش مسواک زدن چیست. در این مطالعه ما به عدم همبستگی غیر قابل قبول منابع مختلف پی بردیم”.

انستیتوهای دندانپزشکی لازم است که در مورد بهترین روش مسواک زدن با هم به توافق برسند. نکته نگران کننده این است که روشهای پیشنهاد شده این شرکتها مانند آن روشهایی نیست که در کتابهای دندانپزشکی آمده‌اند. مدارکی هم دال بر اینکه روشهای پیچیده مسواک زدن بهتر از روشهای ساده هستند وجود ندارد.

توصیه پروفسور شیهام این است “با حرکات افقی ساده و با نگه داشتن مسواک در حالت ۴۵ درجه دندانهایتان را مسواک بزنید. از مسواک زدن شدید دندانها اجتناب کنید و مسواک را مانند یک مداد در دستتان نگه دارید. این روش ساده در حفظ سلامت لثه‌ها بسیار موثر است”.

نکته ظریفی در مسواک زدن بعد از خوردن شیرینی و نوشیدنیهای شیرین وجود دارد. تقریبا ۲ دقیقه زمان لازم است تا باکتریهای موجود در غذا اسید تولید کنند. بنابراین اگر شما چندین دقیقه بعد از خوردن شیرینی مسواک بزنید اسید از قبل مینای دندان شما را خراب کرده است.

پیشنهادات بحث برانگیزی که از سوی شرکتها و سازمانهای مختلف مطرح شده است نیاز به تحقیق در مورد کارآمد بودن روشهای مختلف مسواک زدن را ضروری می‌کند.

در حال حاضر توصیه متخصصان در ” پایه علمی اموزش سلامت دندان” این است که روش ساده مسواک دندان بسیار آسان بوده و دیگر نیازی به یادگیری و استفاده از روشهای پیچیده مسواک زدن نیست.

دندانپزشک دکتر جان وین رایت استاد راهنمای مقاله می‌گوید” تعداد بسیار زیادی از پیشنهاداتی که در این مورد ارائه شده‌اند ناشی از کمبود مدارک محکم دال بر برتری یک روش بر روشهای دیگر است.

توصیه من به بیمارانم در مورد مسواک زدن این است که بیشتر روی نقاطی تمرکز کنند که احتمال تجمع پلاکها در آن قسمت ها بیشتر است- معمولا محل تلاقی دندان و لثه- و از حرکات آرام برای مسواک زدن استفاده کنند”.

مرتباً از من در مورد اینکه چرا روشی را که من به بیمارانم می‌گویم با روشی که دندانپزشکان دیگر به آنها گفته‌اند فرق دارد سوال می‌شود.

چیزی که من احساس می‌کنم ما به آن نیاز داریم تحقیق در مورد آسانترین، موثرترین و ایمن ترین روش مسواک زدن است.

در حال حاضر نه تنها ما دندانپزشکان بلکه انستیتوها و شرکتهای دندانپزشکی در سرتاسر جهان روشهای مختلفی را به مردم آموزش می‌دهند که این خود نه تنها گیج کننده است بلکه اعتماد و اطمینان مردم را در این حرفه به طور کلی از بین خواهد برد.

برای کاری که مردم در طول روز دو بار آن را انجام می‌دهند انتظار این است که دندانپزشکان توصیه‌ها و پیشنهادات روشنی را به مردم ارائه دهند.



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آبان 1398 | نظرات ()